- Kultúr
- Cinematrix
- tévé
- hbo max
- reality
- magyar
- warner bros discovery
- streaming
- első évad
- finálé
- évadzáró
- valóságshow
- a híd
- ajánló
- kritika
Hatalmas pofonnal ért véget a legjobb magyar valóságshow
További Cinematrix cikkek
- Saoirse Ronan rettentően bánja, hogy elbukott egy Harry Potter szerepet
- Ez a film magával ragadó tiszteletadás a női testiségnek és önmegvalósításnak
- Durván alulteljesített a Joker 2 a kasszáknál, nem áll jól a Warner szénája
- Azért kínozták az iskolában, amit mi mindennap megteszünk
- Összeszedtük napjaink legkülönlegesebb magyar filmjeit a streamingről
Augusztus 25-én került fel az HBO Maxra a legújabb magyar valóságshow, A híd utolsó két epizódja, amit tűkön ülve vártunk, elvégre kiszámíthatatlan volt, hogy vajon mit hoz a végjáték, egyáltalán sikerül-e befejezniük a játékosoknak a 250 méter hosszú, vízen lebegő tákolmányt, és az sem volt egyértelmű, pontosan miképp dől el, hogy ki lesz a nyertes.
A műsor hatodik része egyből nagy drámával indult, hiszen miután két csapatra osztották a még jelenlévőket, a főnököknek, azaz Jankának és Gergőnek szembesülniük kellett döntésük következményeivel: az utolsó, nem választott embernek haza kell mennie. Ez a gonosz kis húzás minket a tesiórákra emlékeztetett, amikor a focihoz válogatták egyesével az embereket. Nyilván nem volt jó érzés utolsónak maradni, pontosan ezért nagyon átéreztük a kiesett játékos, Sári helyzetét. Sok szomorkodásra nem maradt persze idő, mert elindult a csapatverseny, aminek a végén megint csak újabb kieséssel kellett megbirkózniuk a hídépítőknek. Vagyis inkább feladással, mert az egy hét alatt rengeteget átélt, de szépen helytálló Rikk Ágnes magától távozott.
Bár A híd hatodik és hetedik epizódjában némiképp túlzásba vitték a szerkesztők a műsorba való belenyúlogatást, a versenyeztetéssel nagyot lendítettek a játékosok teljesítményén, akik tényleg úgy küzdöttek, mintha az életük múlt volna rajta. Ezen a ponton lett nekünk nagyon szimpatikus Vera, aki odament lepacsizni az ellenféllel, belátva, hogy még mindig egy csapatot alkotnak, az ideiglenes rivalizálás ellenére is. Valamint esett/emelkedett nagyot a szemünkben Márk, aki eddig visszahúzódó volt, nem a műsor közepe, ezen a ponton viszont úgy elborult az agya, hogy megkérdőjeleztük, mentálisan minden rendben van-e vele. Persze csinálta a show-t, nem kérdés, és ilyen helyzetekben elviszi az embert a hév, de megdöbbentő volt látni, ahogy a srác kifordult magából.
A végjáték valami elképesztően kiszámíthatatlan lett. Bár az alkotókkal az utolsó részekre elszállt a ló, akik egyszer csak előrébb hozták a határidőt, majd még tovább szorították a képzeletbeli hurkot a játékosok nyaka körül azzal, hogy egy homokórát adtak nekik – mondván, kábé egy órájuk van befejezni a modulokat, másképp itt a vége, fuss el véle –, egészen élvezetesek voltak még ezek a helyenként erőltetett fordulatok is.
Hogy sikerült-e az emberfeletti teljesítmény? Igen, és egy heroikus küzdelmet láthattunk a tévéképernyőn, ami ritkamód még katartikus élményként is hatott. Azért a realityk műfajában az ilyesmi szokatlan és nagyon ritka. Ez is jelzi A híd minőségét.
A készítőgárda a vége felé nem spórolt a lelki drámával sem, a résztvevők a nyereményt átszámolva jöttek rá, hogy valaki – mármint a szabotáló Csabán és Zsuzsán kívül – jó sokat lenyúlt belőle. Itt valami hatalmas lelki tusa indult el a játékosok között, A besúgóban is szereplő Varga Ádám megmutatta, hogy botlása ellenére gerinces, míg színésztársa,
Viktor végképp a műsor főgonoszává vált. Vagy inkább antihősévé? Elvégre ő nagyot nyert, és ahhoz képest, hogy nem nyerte meg az HBO Max valóságshow-ját, jó sok forinttal a zsebében távozott.
A híd némiképp beleesett sajna a magyar Survivor hibájába, már abból a szempontból, hogy nagyon sok lelkizés és időhúzás zárta a műsort. Mindez azért meglepő, mert hét részről van szó mindösszesen, egy csomó felvett anyagot kivágtak a végeredményből, de így is hagytak időt a játékosoknak, hogy azok egy tábortűznél kiöntsék a lelküket, hogy mire kéne a pénznyeremény nekik. Mi ezt a szegmenst feleslegesnek vagy inkább későn bedobottnak éreztük. Lehetne róla vitatkozni, hogy 20 millió tényleg megváltoztatja-e egy ember életét, szerintünk igen, főleg, mivel ennyire rossz helyzetben van a magyar gazdaság. Szóval, a végén
bármennyire is hajazott egy rossz bulvárműsorra a csavar, hogy Janka nyerte meg, úgy gondoljuk, jó helyre került a pénz.
Arra nem számítottunk, hogy Janka ekkora osztogatást tart a nyereményéből, bár az eredeti formátumból kiindulva gondolhattuk volna, hogy lesz valami ilyesmi. És itt volt az a pont egyébként, hogy teljesen elvesztettük a reményünket az emberiségben. A játékosok közül, aki kevés pénzt kapott Jankától, nem tudott örülni, és húzta a száját, a leglátványosabban Alex. Míg más, aki kvázi meglopta a társait, mosolyogva fogadta el a bőséges alamizsnát.
Ekkora pofont nekünk magyar reality még nem adott. Kijózanító élmény volt megnézni A hidat, amely egyszerre volt egy kompetitív túlélőshow és emberkísérlet vagy inkább „social experiment” – amely nem csupán a játékosok lelkében turkált, hanem nekünk egy picit tükröt mutatva ébresztette fel a nézőket.
Egy valóságos érzelmi hullámvasút lett A hídból úgy összességében, amelyben hiába volt néhány készítői hiba és szerkesztői túlkapás, valamint a műsorvezető Magyarósi Csaba is erőtlennek és rossz választásnak bizonyult, egyértelműen a legjobb reality idehaza, amit valaha csináltak. És hogy a legminőségibb, az is biztos.
Elképzelhető, hogy A híd lesz az a műsor, ami áttöri a gátat, és olyan értelmiségi nézőket is leültet a tévé elé, akik eddig megvetették a zsánert a ValóVilág, Big Brother, Ellenállhatatlan kísértés és társaik miatt. Lehet ezt értelmesen, minőségien, mozisan is csinálni. Erre A híd a tökéletes példa.
8/10
A híd teljes első évada az HBO Maxon nézhető meg.