Érkezik a Beyoncé-film, ami megváltás lehet az amerikai moziknak
Beyoncé koncertfilmjének megjelenését egy hónappal azután tették közzé, hogy Taylor Swift elindította volna a The Eras Tour koncertfilm jegyértékesítését. Az előrendelések egy nap alatt 26 millió dollárt hoztak az énekesnőnek, és a gyártók Beyoncé filmjénél csak még szélesebb körű érdeklődésre számítanak.
Bár a koncertfilmek mozikba kerülése nem új jelenség, Swift hatalmas sikere akkor jött, amikor a mozik még mindig küzdenek járvány előtti állapotuk eléréséért. A moziláncok több okból is küzdenek azért, hogy az emberek újra moziba akarjanak járni – nagy a kasszasikerek hiánya, a nagynevű filmek egyenesen streamingre kerülnek, így az emberek nem látják értelmét, hogy kimozduljanak otthonuk melegéből egy film miatt.
A jegyek ára is az egekbe szökött, a Renaissance megtekintése 25 dollárba (9300 forint) kerül egy New York-i moziban – és ez még csak a mozibelépő, a film jegyára még nincs beleszámítva.
A PwC júniusi becslése szerint a mozijegyeladások még 2027-ben is elmaradnak majd a világjárvány előtti szintektől. Másrészt a cég becslése szerint
a jegybevételek 2025-ben a magasabb jegyáraknak köszönhetően felzárkóznak.
Mindez azt jelenti, hogy Beyoncé nagy szívességet tesz a moziknak – és várhatóan egy (nem) egészséges versenyre számíthatunk rajongói és Swift rajongói között, ahogy a jegybevételi számok kezdenek kijönni.