Meg akarták csalni a párjukat, drágán megfizettek érte
További Cinematrix cikkek
- Kegyetlenül megdolgoztatta az agytekervényeinket Hugh Grant új vallásos thrillerje
- Az új Dűne-sorozat pont arról szól, amitől napjainkban a legjobban rettegünk
- Maradj csak szenvedő, irányítható és gyermek
- Ryan Reynolds felesége miatt újraforgatták a Deadpool & Rozsomák végét
- Jeff Goldblum fiai már kitalálták, mit szeretnének örökölni apjuk 40 millió dolláros vagyonából
Az Ashley Madison az angolszász területeken az egyik leggyakrabban használt női név és egy társkereső honlap címe is. A torontói központú cég reklámokban és hangzatos interjúkban kommunikálta, hogy mindenkinek kijár egy affér a párkapcsolatában, és rajtuk keresztül mindezt biztonságosan meg is tehetik. Ezek a férfiak azonban sokszor nem is létesítettek kapcsolatot a kiszemeltjükkel, ehelyett viszont egy nagy adag adósságot is kaptak a nyakukba, és még ezzel a forgatókönyvvel jártak a legjobban.
A Netflix Ashley Madison, szex, hazugságok és botrányok című legújabb sorozatában a cég egykori alkalmazottai és áldozatai mesélnek arról, hogyan tette tönkre az emberek életét a honlap.
Az élet túl rövid, legyen szeretőd! – hirdette magát az Ashley Madison óriásplakátokon, tévéműsorokban és sportcsatornákon is. A vezérigazgató állította, hogy nem a hűtlenség mellett kampányolnak, csupán egy biztonságos platformot csináltak azoknak, akik egyébként is kikacsintgatnak a kapcsolatukból. Az érdeklődés óriási volt, 2015-re már 37 millió felhasználója volt a weboldalnak szerte a világon.
A honlap több helyen is hirdette, hogy mennyire biztonságos és diszkrét, a 2000-es évek elején pedig még nem foglalkoztatta az embereket a biztonságos internetezés, így, bízván az ígéretben, minden adatukat megadták. Címek, szexuális preferenciák és meztelen fotók milliói és egyéb adatok kerültek a szerverekre. Még a bankkártyaadataikat is megadták, hogy krediteket vásároljanak az oldalon, ezzel tudtak ugyanis kommunikálni a számukra szimpatikus nőkkel, akiknek nem kellett fizetniük a szolgáltatásért. A cég egykori PR-vezetője vallotta be, hogy abban az időben a vállalatot javarészt inkább a marketingstratégiája érdekelte, és nem az adatvédelem.
Jött egy hekkertámadás, és minden összeomlott
2015 nyarán azonban történt valami, ugyanis a reggeli órákban kiderült, hogy meghekkelték az oldalt, és mind a 37 millió ügyfél adataihoz hozzáfértek. A támadók nem akartak pénzt, csupán azt követelték, hogy szüntessék be az oldalt a készítői. Nem tettek így, azonban a médiát és a rendőrséget ki akarták hagyni a zsarolásból, így két svéd hekkert béreltek fel, hogy találják meg a támadókat. A szakemberek azonban kudarcot vallottak, a türelmi idő után pedig a titokzatos csoport beváltotta a fenyegetését.
37 milliónyi adat került ki a darkwebre, és több millió házasság futott zátonyra. Politikusok, hírességek és köztiszteletben álló emberek titkos élete került reflektorfénybe, volt, akit a botrány kirobbanása után nemcsak a felesége rúgott ki, hanem a munkahelye is. Egy keresztény oktató a felesége szerint a szégyen miatt dönthetett úgy, hogy végül öngyilkos lett. A személyes és bankkártyaadatok mellett ugyanis minden más, privátnak szánt üzenetet is feltöltöttek az internetre. Ezzel azonban még nem álltak le a támadók, pár nappal később már a cég vezérigazgatójának a levelezését is közkinccsé tették.
Escortok és a mesterséges intelligencia
A férfi korábban állította, hogy nincs szüksége szeretőre a felesége mellett, hiszen tudja, mi a jó kapcsolat titka. A nőt még arra is rávette, hogy legyen a reklámarca a cégnek az óriásplakátokon. Az Ashley Madison első emberéről azonban a levelezés alapján kiderült, hogy escortügynökségekkel állt kapcsolatban, amelyektől rendszeresen rendelt lányokat a hotelszobáiba. A történet azonban ezzel még nem ért véget, ugyanis egy másik sötét dologra is fény derült a szivárogtatásnak köszönhetően.
Egy külön fizetős lehetőség elfogadása után az oldal azt ígérte, hogy örökre megszabadul a férfiak adataitól, ez azonban nem volt igaz. Ezzel a csalással a cég egy év alatt közel 400 millió forintnyi összeget keresett az áldozatain. A másik nagy bevételi forrásuk, amivel milliárdok folytak a vezetőséghez, a kreditekből fakadt. Ezt azonban meglehetősen gátlástalan módon csikarta ki a cég a férfiakból. A társkeresőn szereplő több ezer nőt ugyanis valójában a mesterséges intelligencia generálta. A gyanútlan férfiak gyönyörű női profiloktól kaptak üzeneteket, amelyeknek a megnyitásához bizony kellett a drágán vett kredit. A műsor szerint egy elitcsomag már több mint 70 ezer forintjába került a felhasználónak, de nem tudhatták, hogy egy valódi nővel vették-e fel a kapcsolatot.
És hogy mi a tanulság? A cég eltávolította a korábbi vezérigazgatót, de az oldal továbbra is üzemel, immár 80 millió felhasználó adataival, hirdetve a diszkréciót és a biztonságot.
(Borítókép: Netflix)
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.