Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEM- Kultúr
- Cinematrix
- netflix
- tévé
- sorozat
- humor
- szitkom
- retro
- nosztalgia
- azok a 70es evek show
- spin-off
- ajánló
- laura prepon
- kritika
Végre egy vicces szitkom a Netflixen, mégis alig nézi valaki
További Cinematrix cikkek
- James Gunn a véres és kimerült Supermanhez hasonlította Amerikát
- Ennyire személyes hangvételű film még sosem készült a legendás intézményről
- A Rocknak köszönhetjük a világ legpusztítóbb karácsonyi akciófilmjét
- Kicsi, mire jó ez a narkós és borzasztó sivalkodás?
- Szívbe markoló animációs film érkezik a mozikba
Wisconsinban tombol a nyár, Leia Forman pedig már megint a botcsinálta haverjainál lebzsel. Mindez nem jelenthet mást, mint hogy újabb 8 résszel folytatódik az Azok a 90-es évek show. Nem új évaddal, csak a második etap második felével, amit eredetileg októberben tett volna közzé a Netflix, ám előrehozták a premiert augusztus 22-re. Hogy miért? Vélhetően a rossz nézettség, az alacsony érdeklődés miatt próbál az online videótár minél előbb megszabadulni tőle, „legyünk túl rajta és felejtsük el!” felkiáltással.
Nagyon szomorú, hogy éppen ez a sorozat kap méltatlan elbánást a nézőközönségtől, mert az Azok a 70-es évek show spin-offja többnyire irtó vicces. Főleg hogy a Part 3, azaz a legújabb adag összes epizódjának rendezését Laura Preponra bízták, aki szépen helyre rázta a produkciót. Sőt, mintha még az írógárda is összeszedte volna magát, akik maró poénokat csattogtatnak, és végre látványosan ügyelnek arra is, hogy az érzelmesebb jeleneteket egy-egy olyan szupervicces megszólalással oldják fel, hogy párkapcsolati drámák, szakítás, megcsalás ide vagy oda, az Azok a 90-es évek show minden epizódját követően fülig érő szájjal álljunk fel a tévé elől.
El lehet rajta gondolkozni, hogy manapság miért nem mennek akkorát a szitkomok, de vélhetően a TikTok-, a Youtube- és Instagram-reelek virágzása okolható például az Azok a 90-es évek show bukásáért is. Egyszerűen a mai kor embere görgeti a pár másodperces videókat, ugrik egyikről a másikra, és a többségnek nincs kedve 20-25 percig a képernyőt bámulni néhány csattanóért.
Laura Prepon dirigálásával az Azok a 90-es évek show a legtöbb hiányosságát elfelejtve dobta le magáról a kényszeredett nosztalgiát és az anyasorozat régi szereplőinek túlerőltetését. A fiatalok meg is hálálják a bizalmat, a szexualitását felfedező Leia (Callie Haverda) ügyesen viszi a hátán ezt a szálat, de a butácska Jay Kelso (Mace Coronel), a szakításban lévő Nikki (Sam Morelos) és Nate (Maxwell Acee Donovan), a vagányan született Gwen (Ashley Aufderheide) és a kicsit harsány, de nagyon szerethető Ozzie (Reyn Doi) is jobban hozzáteszik a magukét, mint bármikor korábban.
Az sem árt, hogy az új arcok behozatala jól sül el, a Nickelodeon egykori gyereksztárja, Kira Kosarin gonosz hódítóként rúgja fel a tinédzserek hétköznapjait, elsősorban Jay és Nate barátságát. Aztán szabályosan berobban a képbe Kevin Smith és Jason Mewes, akik mintha a Jay és Néma Bobból szöktek volna meg, behozva némi extra őrületet az amúgy is sziporkázó szériába.
Ahogy fentebb említettük, az Azok a 90-es évek show végre nem fogja vissza magát a humorizálást tekintve, szexuális tabutémáktól kezdve feszegetnek mindent, ami szent. Többek közt a generációk közötti ellentéteket is sokkal jobban kihegyezik a készítők, mint az első évadban tették. Kell ehhez nyilván Red (Kurtwood Smith) és Kitty (Debra Jo Rupp) párosa, akik nagyszülőkként brillíroznak, és az is, hogy ebben a 8 új részben Laura Prepon karaktere, Donna kerül előtérbe. Rajta kívül nagyjából senki nem jön vissza az anyaszéria főszereplői közül, de nem is kellenek, mellékágon a kikapós szomszédasszonyt, Sherrit játszó Andrea Anders pedig bőséggel behozza, amit kell.
Az Azok a 90-es évek show nosztalgiázik azért, de jó érzékkel teszi, az anyasorozat intróját úgy idézik meg egy jelenetben, okosan beépítve a történetbe, hogy az ember képtelen vigyorgás nélkül megállni azt. Tegyük hozzá, hogy az 1995-ös Spinédzserek című tinivígjáték is kap egy utalást egy álomszerű jelenetben. És ennyi pont elég? A kevesebb néha több, ahogy a mondás tartja, nem véletlenül.
Amibe bele lehet kötni, az az, hogy a végére egy kicsit túltolják az alkotók a Donna és Kitty közötti anya-nagymama ellentétet, és idegesítővé válik, ahogy a két nő tépi, marcangolja egymást Leia miatt. Nate és Nikki kapcsolata sorsának kitalálásához sem kell távcső, a sztratoszférából lehet látni előre. Az utolsó jelenet kapcsán meg végképp felforrhat az agyunk, hogy ennyire lezárás nélkül hagyták a szériát. De legalább azt a kamerával körbeforgós, füvezős motívumát kimaxolták, ami mindig is a legviccesebb momentumait hozta ennek a „franchise”-nak.
Vannak még csodák? Kapitalizmus van, Laura Prepon is nagyon óvatoskodva nyilatkozgat az amerikai sajtóban a folytatásról, szóval senkinek ne legyenek tévképzetei… ha tényleg annyira érdektelen volt a tömegeknek az Azok a 90-es évek show, mint ahogy minden jel mutatja, akkor itt a vége, fuss el véle! Kár érte, de legalább ezt az elkészült 26 részt már senki nem veheti el tőlünk.
Az Azok a 90-es évek show pedig bőven érdemes az újranézésre, vagy szimplán kapudrogként szolgálhat a nagy klasszikus előzményhez, az Azok a 70-es évek show-hoz. De a legfontosabb, hogy teszi a dolgát és betegre röhögtet, főleg a Part 3-mal.
8,5/10
Az Azok a 90-es évek show szinkronnal és magyar felirattal nézhető meg a Netflixen.