Woody Allen nem képes újat mutatni
- Woody Allen új filmjéről, a cannes-i fesztiválon bemutatott Midnight in Parisról a dicsérő kritikák mellett olyan írások is születtek, mely szerint csak megerősíti a több mint hetvenéves rendező azt a benyomást, hogy már nem képes újat mutatni a vásznon, és legutóbbi filmjeihez hasonlóan a múltjából él, csak épp európai környezetbe áthelyezve. A Vicky, Cristina, Barcelonához hasonlóan ismét képeslapszerű turistafilmet forgatott, ezúttal Párizsban. Az eredmény egy vérszegény romantikus komédia, mely beáll az éves kötelező Woody Allen nosztalgia-filmek sorába: korábbi klasszikus művek emlékeire hajaz, mint az Annie Hall vagy a Manhattan, és nem törekszik új felfedezésekre.
- Tilda Swinton szerint egy nő erőszakot szülhet, legalábbis erre jutott Lynne Ramsay Ramsay (Patkányfogó) új filmjének a We Need To Talk About Kevinnek a cannesi tájékoztatóján. A film egy anyáról szól, aki azt próbálja tisztázni magában, hogy mennyire felelős fia iskolai mészárlásában. A színésznő elmondta, a film végső kicsengése szerint az anya a felelős a pszichopata fia (akit Ezra Miller alakít) tettéért. "Abban radikális a film, hogy a szülést egy új megvilágításba helyezi: az anya a saját magában rejlő erőszakot szüli meg. Hisz ez legvéresebb aktusok egyike - mondta Swinton. - Minden olyan jelenet, melyben a nő szülés után virágok között ül a kórházi ágyon, fikció.”
- A 87 éves Michell Piccoli szívesen elvállalta a Habemus Papam című filmet: Nanni Morettivel végezni a szakmával, az igen! - mondta. A francia színésznek elég távoliak az olasz gyökerei, így nehézséget okozott megtanulni a szöveget olaszul. "Kihívást a szerep jelentett, mondta. - Mint minden vezető szerepben levő férfi, a filmben a főszereplő azzal a pánikkal szembesül, hogy vezetnie kell egy egész népet, ez a pánik mindenkit elérhet, akár egy családapát is, tette hozzá. A pszichologizáló, szinte analitikus portréfilmben ez az érzés egy kiáltásban nyilvánul meg, amit a rendező egy presszóban adatott elő először Piccolival.