Rendhagyó kísérletbe kezdett a budapesti Costes séfje, Palágyi Eszter és a Párizsban élő magyar parfümőr, Minya Viktória (róla már többször írtunk az elmúlt években, például amikor 2014-ben a világ 30 legjobb parfümjének egyike lett az általa készített Magyar Víz).
Palágyi még múlt év végén, kísérletképpen, illatot ajánlott a somlói galuskájához, és az Eau de Hongrie-ra esett a választása. A parfümöt a tokaji aszú ihlette, a desszertboros, tölgyfahordóban érlelt szőlős jegyeihez a parfümőr szerint adta magát a csokoládés, diós, rumos-mazsolás desszerttel párosítás. Az illat akkora sikert aratott a vendégek körében, hogy a parfümös üveget pár napon belül ellopták a Michelin csillagos étteremből.
A séf ezután kiment Párizsba, hogy a parfümőr stúdiójában, az úgynevezett illatorgona mellett alkosson a páros további illatokat a desszertekhez. A parfümőr is hazajött Budapestre, hogy végigkóstolja és -szagolja a kiválasztott ételeket, hogy hiteles alkotások szülessenek. Ennek végeredményeként februárra három új parfüm készült, kifejezetten abból a célból, hogy a Costes vendégei számára a fine-dining élményt még gazdagabbá tegyék: a Nid D'Abeille Zesté a Costes Lépesmézéhez készült, a Chocolat au Rhum a séf somlóijához, míg az Infusion à la Vanille pedig az almás pitéhez párosítandó.
A parfümöket a desszertekkel egyidőben szolgálják fel, egy papír illatcsíkra fújva. Ahogyan idővel a parfüm változik, újabb és újabb illatjegyeket fedezhetünk fel benne, amik felerősítenek egy-egy ízt is, állítják az alkotók.