Index Vakbarát Hírportál

Most a Sprite élvez reklámarcra

2009. július 22., szerda 11:26

Nem unják még a spermás álreklámokat a szakemberek, ezúttal a Sprite ihletett meg egy feltörekvő tehetséget. A téma azért is lehet ilyen népszerű, mert erős pornográf tartalmat lehet vele elsütni anélkül, hogy nemi szerveket kellene mutogatni. A sok kattintás garantált. A spriccelő Sprite után visszatekintünk a spermás álreklámok klasszikusaira.

Németországban betiltott Sprite-reklámként terjedt az a videó az interneten, amiben egy jótestű fekete fickó habos üdítőt élvez egy szőke nő arcába. Bár az ötlet elég primitív, a kivitelezésen látszik, hogy nem fércmunkáról van szó. Hamarosan előkerült a benne szereplő férfi is, aki azonnal letagadta, hogy ez hivatalos reklám volna.

„Persze, hogy nem igazi, csak a rendező portfóliójához készült. Mindössze azért vállaltam, hogy a számláimat be tudjam fizetni” – nyilatkozta a New York Pressnek a 23 éves John Jones IV, aki különben zenei karriert próbál építeni, és a New York-i éjszakai életben a feltűnő parókáival vált közismert figurává.

Ettől még a reklám lehetne egy hivatalos gerillamarketing-kampány része is, hiszen az ilyen vírusvideók jellemzője, hogy a megrendelő letagadja őket, viszont így is profitál belőle a sokkoló tartalom és a sok kattintás miatt. A Coca Cola közben leszedetett a Youtube-ról minden példányt, de az Indavideóhoz még nem telefonáltak:

A Guiness gyártója ugyanígy igyekezett eltüntetni azt a tavaly nyári álreklámot is, amiben egy lányt minden oldalról férfiak döngetnek, miközben a hátát sörtartónak használják. Erről az alkotója elmondta, hogy a szórakoztatás nevében forgatták a videót, és az egész mindössze 320 dollárba került, amiből 300-at a statisztalány kapott.

A sperma mindenesetre kedvelt téma a gerilla/álreklámokban, a Sprite-videóhoz hasonló kört futott 2004-ben egy Beck-es sörreklám. Ebben két lány adagol tojássárgáját egymás szájába, ahogy a pornófilmekben a gecit szokás. A pornós motívumot ott sem az italgyártó megrendelésére vették bele a videóba. A kisfilmet a magyar Domby Attila rendezte azért, hogy felhívja magára az amerikai reklámügynökségek figyelmét:

Egy kelet-európai ügynökség a Pumának próbált elsózni két olyan fotót, amiken egy Puma-cipős lány térdel egy Puma-cipős fiú előtt, és a combján gyanús állagú folyadék éktelenkedik. Sokáig ezt is gerillamarketingnek nézték, hiába tagadott a cég, de az online eladásaik így is megugrottak pár hétre. Végül 2006-ban derült ki, hogy a Saatchi&Saatchi egyik partnercége készítette az álreklámot, és miután hiába házaltak vele a Pumánál, szétküldték az ismerőseik között. Innen már automatikusan beindult képek a nemzetközi karrierje.

A spermás reklámok a prűd Amerika helyett általában Európában teremnek bőséggel, itt van például ez a holland kávétejszín-reklám, amiben a reggelinél a férj véletlenül a felesége hamvas arcára spricceli a fehér levet. Nagy fantázia ehhez a videóhoz sem kellett, de annyit csavartak a sztorin, hogy az akciót véletlenül elkapja a látogatóba érkező anyós, aki nyilván igazi spermának nézi a tejszínt:

Belgiumban rögtön két hasonló témájú reklám is született, az egyik egy szexuális felvilágosító szolgáltatást reklámoz, tehát nem olyan távoli a kapcsolás. Mégis ez az egyik legötletesebb variáns, egy szőke nő látható a képen, aki nagy mennyiségű folyadékot tart vissza a szájában, amíg rákeres a neten, hogy a sperma lenyelésével kaphat-e valami fertőzést.

A másik belga reklám kamugyanús, de igazi klasszikus, egy spermafoltos arcú nő látható rajta a következő kísérőszöveggel: „Ezt inkább SMS-ben kellett volna elmondania”. A Proximus nevű mobilcég természetesen tagadta, hogy ilyen reklámokat futtattak volna az utcán.

A cumshot viszont nemcsak a (kamu)reklámokban népszerű, többek között egy magyar művészt is megihletett a téma. Lakner Antal még 97-ben készített álreklámot egy Spermcolor nevű termékhez, amin egy lila spermával borított arcú nő látható tipikus pornós arckifejezéssel.

Végül ha még két évtizedet ugrunk vissza az időben, eljutunk a téma igazi örökzöldjéhez, amit természetesen a franciák készítettek:

Pornófilmes sablonok, amiket átvettek az álreklámok

cumshot: általában a pornófilmek zárójelenete, amikor a férfi a várakozón tátogó nő arcára élvez

snowball: többnyire arra értik, amikor két nő egy harmadik szereplő testnedvét adja át szájból szájba

ganbang: amikor valaki minimum három partnerrel szexel

Rovatok