Az AFP fejleszti multimédiás szolgáltatásait és részvénytársasággá alakul. A fejlesztési és a reformtervek kidolgozásának befejezése, azok parlamenti elfogadtatása és megvalósítása már az új elnök feladata lesz.
Távozik az Agence France-Presse (AFP) francia hírügynökség elnöke. Pierre Louette szerdán bejelentette, hogy áprilistól a France Télécom távközlési vállalat igazgatóságában a főtitkári posztot fogja betölteni. Az AFP új elnökének személyéről március végén születik döntés; addig az igazgatótanács alelnöke, David Guiraud, a Le Monde cégcsoport vezérigazgatója látja el az elnöki teendőket.
Az elnököt a 15 tagú igazgatótanács választja meg: nyolcan a sajtó képviselői, három tagot közvetlenül a kormány delegál, ketten a közszolgálati televíziónál, ketten pedig magánál a hírügynökségnél dolgoznak.
A 47 éves Louette 2008-ban kezdte meg második hároméves mandátumát a hírügynökség élén, ahova 2003 novemberében a vezérigazgatói székbe érkezett. A 26,7 százalékban állami tulajdonban lévő France Télécom új elnöke, Stéphane Richard csütörtökön mutatja be az új vezetőségi tagokat. Pierre Louette főtitkárként a távközlési vállalat egyik legfőbb, stratégiai vezetői posztját fogja betölteni.
A kormány kérésére Louette 2009 márciusában az AFP státusváltására vonatkozó reformot jelentett be, amelynek eredményeként a multimédiás szolgáltatásainak fejlesztéséhez szükséges tőke megszerzéséhez az eddig különleges státust élvező hírügynökség részvénytársasággá alakulna át. Az erről szóló tervezet március végére, április elejére készül el.
A hírügynökség munkatársaihoz intézett üzenetében az elnök azt írta, hogy utódjára hárul a fejlesztési és a reformtervek kidolgozásának befejezése, azok parlamenti elfogadtatása és megvalósítása.
A tervezett átalakítások miatt szeptemberben a hírügynökség szakszervezetei sztrájkot hirdettek. A reformterv ellen tiltakozók attól tartanak, hogy a kért támogatásért cserébe a státusváltás nagyobb beleszólást biztosítana a kormánynak a hírszolgáltató működésébe, hosszabb távon pedig lehetőséget adna akár a privatizációra is.
A több mint 150 éves múltra visszatekintő és háromezer főt foglalkoztató francia hírügynökség 165 országban van jelen,
előfizetőinek száma több mint ötezer.