Az amerikai AMC kábeladó The Walking Dead című sorozatát az egész világon zabálják a nézők.
Kultképregényből készített sorozatot Frank Darabont, a Remény rabjai rendezője The Walking Dead címmel. Nem hiába költöttek a reklámkampányára több millió dollárt, már az amerikai premier is minden idők legnézettebb kábeles nyitányát jelentette (5,3 millió néző), de a Fox International akkor örülhetett igazán, amikor kiderült: a zombis horrorsorozatot az egész világon imádják a nézők.
A The Walking Dead ugyanis 120 országban az amerikai bemutatót (október 31) követő héten került képernyőre, egyrészt azért, hogy a letöltésnek gátat szabjanak (minek, ha a tévében is megnézheti az ember), másrészt pedig azért, mert Darabont neve és a történet szinte garancia volt a sikerre.
A The Walking Dead 2003-ban jelent meg először képregény formájában. A fekete-fehér, meglehetősen brutális történet főhőse egy rendőr, aki egy akció során megsebesül, kómába esik, majd amikor magához tér, döbbenten veszi tudomásul, hogy a világ átalakult: emberevő zombik mindenütt, ő pedig a maroknyi túlélő egyike, akik megpróbálnak napról napra életben maradni.
Az AMC a sorozatból óvatosan csak egy évadot, pontosabban hat részt rendelt be, de a premier és a második epizód (4,8 millió) magas nézettsége után újabb, ezúttal már 13 epizódos második évadot is kértek belőle. Alapanyag bőven van, a képregényből eddig 78 szám jelent meg, a sorozat pedig ezt veszi alapul.
A nemzetközi nézettség az amerikaihoz hasonlóan jó, bár a viszonyszámok mások, és volt olyan piac, ahol a sorozat fizetős, pay-per-view rendszerben volt látható. A briteknél az internetről ingyen letölthető verzió ellenére (öt perc alatt rá lehet találni) 315 000 nézőt regisztráltak, az olaszoknál 360 000 nézővel 17,3%-os közönségarányt ért el a kébelcsatornákon.
Szingapúrban négyszer annyian ültek le a tévé elé, hogy csoszogva közlekedő zombikat nézzenek, mint szoktak a sorozat idősávjában, Argentínában és Mexikóban a 18-49 közötti korosztályban nézték háromszor annyian a tévét a The Walking Dead premierje alatt, mint általában. A legnagyobb (viszonyított) sikert Peruban regisztrálták, ahol a sorozatot vetítő csatorna 18-49-es átlagánál tízszer nagyobb nézőközönséget vonzott a horror. A hazai bemutatóról egyelőre semmi hír.