Index Vakbarát Hírportál

Megduplázta nyereségét az RTL KLub anyacége

2011. május 12., csütörtök 11:58

Megduplázta nyereségét az idei első negyedévben a német Bertelsmann csoport, Európa legnagyobb médiavállalkozása. A csütörtökön közölt adatok szerint az adózás utáni nyereség 94 millió euróra emelkedett a január-márciusi időszakban az egy évvel korábbi 45 millióról. A bevétel 2 százalékkal 3,63 milliárd euróra emelkedett.

Az üzletmenetet kissé rontotta a késői, áprilisi húsvét, mert a második negyedévre tolódtak az ünnepek köré szervezett hirdetési kampányok. Az üzleti év egészét tekintve azonban ez nem jelent problémát, a társaság változatlanul arra számít, hogy a nyereség meghaladja majd a tavaly elért 656 millió eurót - mondta a cég egy szóvivője.

A Bertelsmannhoz tartozó RTL Group SA, Európa vezető tévétársasága a múlt héten a nyereség csökkenéséről számolt be. A kamat-, adófizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITA) éves összehasonlításban 11,7 százalékkal 181 millió euróra esett vissza az első negyedévben a német reklámpiac vártnál kisebb növekedése és a beruházások költsége miatt.

A Bertelsmann vállalkozásai több mint 50 országban működnek. A RTL mellett például a magazinokat kiadó Gruner+Jahr és a Random House könyvkiadó vállalat is a csoporthoz tartozik. A tulajdonosok alapítványok, és a cégben több mint 100 éve érdekelt Mohn család, amelynek tagjai kis könyvkiadóból a világ egyik legnagyobb médiavállalatává fejlesztették az idén 176 éve alapított Bertelsmannt.

Rovatok