Index Vakbarát Hírportál

Mindenki YouTube-ot nézett áprilisban

2012. május 30., szerda 12:08

A comScore médiakutató cég felmérése szerint 2012 áprilisában 181 millió amerikai internezető összesen 37 milliárd videót nézett meg online, írja a Marketwatch.com. A reklámvideók újabb rekordot döntöttek meg múlt hónapban, az internetezők 9,5 milliárdot néztek meg 30 nap alatt, ezzel minden ötödik online kisfilm ilyen témájú volt.

Az egyéni oldalakra lebontott statisztikát természetesen a YouTube vezeti 157,7 millió felhasználóval, amit a Yahoo! videós oldalai követnek messze lemaradva, 53,6 millióval. A VEVO-ra 49,5 millió, a Facebook.com-ra 44,3 millió felhasználó látogatott el egy hónap alatt.

A legnagyobb forgalmat a Google-csoportba tartozó oldalak generálták, ezeken keresztól 17 milliárd videót néztek meg az érdeklődők, míg a Hulu.com (főleg tévéműsorokra szakosodott oldal) csak 901 millió videóindítást regisztrált. Ebben a rangsorban a Yahoo! csak harmadik a maga 742 milliójával. Az átlagfelhasználó áprilisban 21,8 órányi online videót nézett meg a comScore szerint, ebből 7,2 órát a Google oldalain eltöltve.

Ami a reklámokat illet, a listát a Hulu.com vezeti, valahol érthetően, hiszen az itt elérhető televíziós és egyéb tartalmak előtt, után és közben reklámokat sugároznak. A Hulu.com-on 1,6 milliárd reklámot láttak a regisztrált felhasználók, a Google 1,3 milliárddal ezen a listán csak második tudott lenni. Az amerikaiak összesen 3,9 milliárd percet töltöttek el a reklámok előtt, ami új rekordnak számít. A reklámok hatékonyságáról csak annyit, hogy a teljes amerikai lakosság felét, pontosabban 52 százalékát elérték, átlagosan hatvanszor egy hónap leforgása alatt.

A továbbra is töretlenül népszerű YouTube partnercsatornáit rangsoroló statisztikában a videóklipeket sugárzó VEVO vezet 48,3 millió nézővel, második a Warner Music (26,6 millióval), harmadik pedig a Machinima nevű, videójátékokkal foglalkozó csatorna (23,1 millió néző).

Az áprilisi adatokból kiderült még, hogy az amerikai internetfelhasználók 84,5 százaléka nézett meg legalább egy videót áprilisban, és az is, hogy az online videók átlagos időtartama 6,4 perc volt, míg a reklámoké 24 másodperc.

 

Rovatok