Index Vakbarát Hírportál

Bajban van a nyomtatott amerikai sajtó

2012. május 31., csütörtök 11:44

A Newspaper Association of America adatai szerint az idei év első negyedéve volt sorban a huszonharmadik, amikor csökkent az újságok reklámbevétele az Egyesült Államokban, írja a Médiainfo. Az NAA szerint az összesített reklámbevétel 6,9 százalékkal 5,2 milliárd dollárra esett 2011 és 2012 első negyedéve között, elsősorban a 8,2 százalékos mínuszt elszenvedő, így 4,36 milliárd dollárt elérő print reklámbevétel miatt. Az internetes hirdetésekből származó pénzek 1 százalékkal javulni tudtak ugyan, de még így is csak 816 milliót tettek ki.

Ahogy a megelőző negyedévekben, az idei elsőben is minden kategóriát érintett a reklámbüdzsék vágása. Az országos hirdetésekre 10, a kiskereskedelemre 6,9, míg az apróhirdetésekre 9,9 százalékkal kevesebb pénz jutott, mint a tavalyi év azonos időszakában. Még tovább tetézi a sajtó gondjait, hogy a korábban jónak számító internetes bevételek a 2011-es 6,8 és pláne a 2010-es 10,9 százalékos növekedéshez képest jelentősen lassultak. "Egyértelmű, hogy az újságok hosszú távú hanyatlásnak néznek elébe, kevés reménnyel a folyamat megfordulására" - írja a Mediapost a napvilágot látott adatokra hivatkozva. Valóban: a reklámbevételek csökkenése 2006 harmadik negyedévében kezdődött.

Rovatok