Ahogy várni lehetett, az X-Faktor kétnapos döntője lett a Top 1-2. helyezett a múlt heti nézettségi listán. A vasárnapi finálét 2 millió 224 ezren néztek, valamivel kevesebben, mint a második szériája döntőjét.
Szombaton a tévé előtt ülők 43,3 (2,1 millió) , vasárnap 43,6 (2,224 millió) százaléka nézte átlagosan az X-Faktor döntőjét, ezzel az RTL Klub tehetségkutatója ismét megszerezte a teljes népességben a toplista első helyét. A fiatalok között még nagyobb közönségarányt ért el a műsor, 44-45,1 százalékot sikerült kiharapnia Oláh Gergőnek a tortából.
Hogy ez pontosan mit jelent, kiderül, ha megnézzük, hogy más csatornáknak mit sikerült produkálnia szombat és vasárnap este a teljes népesség körében. A TV2-n az X-Faktor adásideje alatt szombaton a Hajrá csajok! ment 7,5 százalékos átlagközönségaránnyal, majd a United 93 című film 7,8 százalékkal. Míg az m1-en a Felszállott a páva döntője, amelyről hiába állítja az MTVA, hogy kétmillióan néztek bele legalább egy percre az m1-en, a Dunán és a Duna Worldön, az m1-en csak 377 ezren látták (7,8 százalékos közönségarány), és a 21 órára eltolt Híradónak is betett az X-Faktor (335 ezer néző), de a Szimfonik Live 2.0 is csak 100 ezer embert érdekelt.
De a vasárnap esti adatok is igen beszédesek, míg az RTL-en Oláh Gergő és Antal Tímea rivalizált egymással átlagosan 43,6 százalékot hozva a csatornának (10 és fél 11 között felkúszott 50,1 százalékra is), a TV2-n a Seholországnak és a Pokoli igazságnak összesen is csak 19 százalékot sikerült elérnie. Az m1-en a Magyarország, szeretlek! ment 10 százalékos közönségaránnyal, majd a Jónak lenni jó nevű adománygyűjtő műsor 3,8-al, és a Solti 100 2 százalékkal.
Az X-Faktor 3. szériája tehát igen szép eredményekkel büszkélkedhet, de sem az első, sem a második évad fináléját nem sikerült felülmúlnia. Tavaly december 17-én és 18-án ugyanis 2,2-2,3 millióan nézték a teljes népességből a döntőt és a közönségarány is szebben csillogott: 44,5-46,3. Az igazán nagy durranás azonban az első X-Faktor volt, akkor a döntőre 2,5-2,8 millióan voltak kíváncsiak (50,9-53,5 százalékos közönségarány).
A TV2-n futó The Voice pénteki adása a teljes népesség körében csak a Top35. helyre volt elég (1,124 millió néző, 24,6 százalékos közönségarány), a fiataloknál viszont most is jobban teljesített, a Top13. helyre 483 ezer nézővel jutott fel (26,5 százalék).
A TV2-nek a 18-49-es korosztályban egész héten csak egyszer sikerült megvernie az RTL Klubot a 19-23 óra közötti főműsoridőben, pénteken a The Voice-szal (23,5-23,4 száazlékos közönségarány), így nem csoda, hogy a múlt héten átlagosan mindössze 16 százalékos közönségarányt értek el, ami majdnem a fele az RTL Klub 30,5 százalékos eredményének. A 3. helyen a Cool (4,9), a 4.-en a Viasat3 (4,2), az 5.-en a Film+ (4) és az utolsó helyen az m1-en (3,6 százalék) végzett.