Index Vakbarát Hírportál

Ismét rekordáron adták el a Super Bowlt

2013. január 10., csütörtök 15:35

Az amerikaifutball-liga nagydöntőjét közvetítő CBS televízó átlagosan 3,8 millió dollárért értékesítette a félperces reklámszpotokat. A cég elnöke szerint a meccs napja lesz a CBS egész évének legfontosabb napja.

Egy nyertese már feltétlen van a február 3-án megrendezésre kerülő Super Bowl XLVII-nek, mégpedig a meccset közvetítő CBS. A televízió ugyanis jelentette, hogy minden reklámszpotot eladtak, ráadásul 3,8 millió dolláros átlagáron, ami rekordnak számít. A legdrágább fél perces blokkért 4 millió dollárnál is többet kértek.

A tavaly februári döntőre az NBC 3,5 milliós átlagáron tudta értékesíteni a reklámidőt, ami akkor rekordnak számított, mert félmillióval volt magasabb, mint a 2010-es hárommilliós átlag (igen, az is rekord volt). A CBS idén kivárásra játszott, és megvárta a legjobb ajánlatokat, azt kockáztatva, hogy nem tud időben értékesíteni minden reklámpercet. A húzás bejött, Les Moonves, a tévé elnöke szerint a Super Bowl közvetítése lesz a CBS évének csúcspontja. A cég összesen 225 millió dollárt (50 milliárd forintot) keres csak ezen az egy mérkőzésen, így érthető az öröm.

A felvezető műsorokkal együtt a CBS két napot szán erre az egy meccse, és ahány nézőt csak tudnak, annyit csikarnak ki a tulajdonképpen nettó egy órás sporteseményből. A hagyományosan látványos félideji koncert idei fellépője Beyonce lesz, Moonves szerint van rá esély, hogy a tavalyi döntő amerikai rekordot hozó nézettségét is lekörözzék. A Giants-Patriots meccs 111,3 millió nézőt érdekelt csak az USA-ban.

Rovatok