Index Vakbarát Hírportál

Hashtagek segítenek a közbeszédben maradni

2013. február 1., péntek 11:55

A tévéadások elején a képernyőn felbukkanó twitteres címkék, azaz hashtagek akár kétharmaddal is megnövelhetik a műsorral kapcsolatos társalgások számát.

A szociális elemzéssel és megfigyeléssel foglalkozó Brandwatch cég szerint a nézők nagyjából 1200 százalékkal többször twittelnek egy adásról annak műsorideje alatt és kétszer valószínűbb, hogy bejegyzéseiket a műsor hivatalos címkéjével látják el. Összevetve a két adatot, az a műsor, ami a sugárzás alatt feltünteti a hashtaget (pl. #voicehu), 63 százalékkal nagyobb valószínűséggel kerül az internetes közbeszédbe, mint azok, amelyen nem élnek ezzel a lehetőséggel.

A cég még tavaly vizsgálta meg a legnépszerűbb brit és amerikai tévéműsorokat. Három program emelkedett ki, amely az adás előtt, közben és után is a twitteres címkéjét propagálva fordult nézőihez, egy főzős műsor, egy fogyókúrás reality és a Magyarországon is elindított The Voice. A program magyar formátuma is megpróbálkozott a hashtages népszerűsítéssel: az itthon egyelőre nem átütő népszerűségű közösségi oldal használatát a műsorvezető Bányai Miklós magyarázta a nézőknek.

Egy közvélemény-kutatás szerint a nézők nagy része a tévénézéssel párhuzamosan valamilyen más multimédiás eszközt is használ. A többség számítógépen keresztül internetezik vagy okostelefonján pötyög, de csak a nézők alig egyötöde használja a készülékeket valamilyen közösségi oldal böngészésére.

A Brandwatch szerint a nézők multimédiás figyelemmegoszlásából néhány egyszerű lépéssel hasznot húzhatnak a műsorkészítők. A cég által vizsgált legsikeresebb műsorok 83 százaléka címkézte szinte minden bejegyzését a tévéprogram hivatalos hashtagjével, és 61 százalékuk rendszeresen twittelt az adásidő alatt.

Rovatok