Index Vakbarát Hírportál

Akár 51 új reklámot is hallhatunk egy nap

2013. június 26., szerda 08:14

Kevésbé szexisták és sokkal magyarabbak voltak a Tv-ben és rádióban leadott reklámok 2012 harmadik negyedévében, mint előtte - derült ki a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság legfrissebb reklámjelentéséből.  Ha elég gyakran váltogattunk a rádiócsatornák között, akár 51 új reklámot is hallhatunk egy nap ebben az időszakban.

2012 júliusa és szeptember között összesen 904 új tévés és 1168 új rádiós reklámszpotot regisztrált a hatóság. A tévés szpotok 246 296 alkalommal kerültek adásba a vizsgált időszakban. Ez némi csökkentést jelent az új reklámok számában az előző negyedévhez képest. A tanulmányban 38 TV - és rádiócsatorna reklámjait elemezték.

Mind a Tv-s, mind a rádiós reklámokra jellemző trend, hogy megnövekedett a magyar termékeket vagy szolgáltatásokat bemutató hirdetések aránya, bár az összes reklámhoz képest még így is elenyésző, 3,8 százalékos az arányuk.

A tanulmány eredményei szerint a vállalatok egyre kevésbé tartják kifizetődőnek, hogy direkt gyerekeket célozzanak a reklámokkal, folyamatosan csökken ugyanis az ilyen reklámok aránya, és már csak 1,2 százalék. Örülhetnek a női egyenjogúságért küzdők is: a háztartási termékeket bemutató reklámszpotok mindössze 7,5 százaléka szól kifejezetten a nőkhöz.

Az NMHHmeglátása szerint megfigyelhető a közmédia "erősödése" a reklámpiacon, ami azt jelenti, hogy az állami adókon és egyre több reklámot láthatnak-halhatnak az emberek.

A hazai reklámipar legnagyobb sztárja egyértelműen Kabos Gyula 2012 harmadik negyedévében, de sokat szerepeltek még a Dumaszínház szereplői is. A magyar reklámoknak összesen 40 százalékában szerepel valamilyen közismert személy.

A jelentésből még az a roppant hasznos információ is kiderült, hogy ha azonnali nyereménnyel kecsegtető reklámokra akarunk lecsapni, akkor inkább rádiót kell hallgatunk, ott ugyanis több ilyen hirdetést sugároznak.

Rovatok