Index Vakbarát Hírportál

Naponta 78 reklámot láttunk tavaly

2014. február 5., szerda 13:44

Tavaly átlagosan 4 óra 46 percet tévéztek az emberek Magyarországon. Ebből 23 percen át reklámokat néztek, vagyis naponta átlag 78 hirdetést láttak - derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból. Továbbra is az 50 év felettiek néznek a legtöbbet tévét, átlagosan 6 óra 10 percet, írja az MTI. 

A legkevesebb időt a 18 év alattiak töltik tévézéssel, de ők is 3 óra 22 percig nézik naponta, tizenegy perccel tovább, mint 2012-ben. A 18-49 éves korcsoport szintén többet tévézik, mint korábban, napi 4 óra 1 percet átlagosan.

Tavaly a két országos kereskedelmi csatorna közönségaránya megközelítette a 30 százalékot, több mint 4 százalékponttal elmaradva az egy évvel korábbitól. Az általános szórakoztató csatornák részaránya több mint 17 százalékos volt, míg a közszolgálati csatornáké csaknem 15 százalékos. Mindkét csatornatípus növelni tudta közönségarányát.

Emelkedett a filmcsatornák részesedése is, majdnem 9 százalékra, a gyerekcsatornáké több mint 5 százalékos volt, a hírcsatornáké pedig meghaladta a 4 százalékot. Az ismeretterjesztő tévéket együttesen a tévézési idő majdnem 5 százalékában nézték az emberek, a sportcsatornák, a zenei adók és az életmóddal foglalkozó tévék közönségaránya 2 és 3 százalék közé esett.

A Nielsen adataiból kiderül az is, hogy egyre több reklámot adnak a tévék, számuk negyvenhét csatornát mérve tavaly megközelítette a 4,5 milliót, vagyis naponta átlagosan több mint 12 ezer hirdetés került adásba.

Rovatok