Index Vakbarát Hírportál

Csökkent az RTL és a Viasat értéke

2014. június 27., péntek 17:14

Közétetette 2014-es gyorsjelentlését a Whitereport Financial a 100 legmenőbb hazai médiavállalkozásról, amiből kiderül, hogyan alakult 2011 és 2013 között a hazai médiaszereplők WR-indexe, azaz

hogyan változott a magyarországi tévés, rádiós, sajtós, mozis és netes médiavállalatok összesített pénzügyi nettó árbevétele?

Így alakult:

Továbbra is nagy a veszteséges médiacégek száma: a top 100-ban 2013-ban 31 cég zárta az évet mínuszos üzemi eredménnyel (az adózott  eredményarányok is hasonlóak). Jó jel azonban, hogy az előző évekhez 

képest ez sokkal kisebb arányt jelent, közelítve a 2008-as állapothoz. 

Ők voltak a legnagyobb árbevételcsökkenés elszenvedői:

2011 és 2013 között minden évben nőtt viszont az árbevétele például

Kiesett viszont a magyar Top100-ból, azaz évi 250 millió forintos nettó árbevétel alatt teljesített

Mindent összevetve a gyorsjelentés optimistán zárul, hiszen

az árbevételcsökkenés lassulni látszik 2012 óta, azonban jelentős különbségek tapasztalhatók az egyes médiavállalatok üzleti teljesítménye között. Úgy tűnik tehát, mintha lassan elérnénk a gödör alját, miután közel 20 százalékos piacméret-csökkenés következett be 2008 óta: 58 milliárd forinttal lett kisebb a médiaszolgáltatók árbevételének volumene.

Rovatok