Ahogy azt várni lehetett, a TV2 a kereskedelmileg fontos célcsoportban minden este kikapott az RTL Klubtól, a hét 30 legnézettebb műsora közé mindössze két Tények-adást tudott delegálni, és a teljes lakosság körében is csak a híműsor hét kiadása jutott be a legjobb 30-ba.
Sportnyelven ezt szokás megsemmisítő vereségnek nevezni, hiszen a teljes hetet nézve, a 19:00-23:00 közötti főműsoridőben összesen 2x1,5 óra volt a múlt héten, amikor a TV2-t többen nézték mint az RTL Klubot, és ezt nagyon nehéz másképp értelmezni, vagy megmagyarázni. A teljes lakosságba kapaszkodhat a TV2 és a 49 évesnél idősebb közönségbe, hiszen itt a Tények kétszer is tudott nyerni saját idősávjában, és a Frizbinek is volt egy olyan félórája, amikor 0,1 százalékkal több nézője, volt, mint a Fertőzés című filmnek. A heti átlag közönségarányt nézve az RTL jócskán elhúzott:
18-49 | SHR% | M1 | TV2 | RTL KLUB | VIASAT3 | F+ | COOL |
2/16/15 | Hétfő | 3,5 | 11,3 | 21,3 | 5,4 | 6,2 | 5,7 |
2/17/15 | Kedd | 3,4 | 11,5 | 19,7 | 4,7 | 4,6 | 6,3 |
2/18/15 | Szerda | 1,5 | 12,5 | 21,5 | 6,3 | 5,8 | 7,6 |
2/19/15 | Csütörtök | 2,0 | 10,4 | 21,5 | 5,0 | 6,5 | 6,6 |
2/20/15 | Péntek | 2,5 | 12,0 | 20,5 | 4,8 | 6,0 | 5,6 |
2/21/15 | Szombat | 6,7 | 12,1 | 17,7 | 5,0 | 6,5 | 5,8 |
2/22/15 | Vasárnap | 2,5 | 12,3 | 17,2 | 3,6 | 5,6 | 5,4 |
átlag: | 3,2 | 11,7 | 19,8 | 4,9 | 5,9 | 6,1 |
A köztévén sikernek elkönyvelt A Dal című dalverseny szombat este mindössze 139 404 nézőt érdekelt 18-49-ben, ami 8,1 százalékos közönségarány, és ugyan teljes lakosságban már 13,3 százalékra mentek fel, és 574 111 nézőre, de ezzel sem mentek sokra, csak annyira, hogy a közmédia egyetlen olyan műsora lettek, ami majdnem befért a hét 50 legnézettebb műsora közé, de csak majdnem. Ami még figyelemreméltó a múlt heti nézettségben az, hogy a Barátok közt felvezetés milyen sokat dob egy-egy sorozaton: a Dr. Csont hétfőn 19,9 százalékot tudott, a Castle 15,9-et, a Szulejmán 18,7-et, a Miami helyszínelők pedig 18,2-őt, akkor, amikor a TV2 átlagos főműsoros közönségaránya 18-49-ben 11,7 százalék.
A tegnap este elindított Éden Hoteltől a TV2 minden bizonnyal azt várja, hogy valamit küszöböl a csorbán, és 20:20-tól, a Hal a tortán mostani idősávjában jobban teljesít majd a főzős műsornál. Az első adás közönségaránya 15,3 százalékos volt, ami az átlagosan 13 százalék körül mozgó Hal a tornánnál jobb, de elmarad a vele szemben vetített Barátok közt 20,7 százalékától, és a kezdési időpont miatt az Éjjel-nappal Budapest utolsó 20 percével is meg kell küzdenie - az RTL napi konstruált reality-műsorának második félórája viszont átlagosan 25 százalék körül hoz (tegnap 24,6), így a nagy durranás elmaradt.
Korai lenne viszont temetni az Éden Hotelt, ez nem egy heti egy alkalommal jelentkező műsor, hanem napi, kell egy kis idő, mire a kissé csatornaidegen (nem feltétlenül idősekre van kihegyezve a kontent) műsor megtalálja a rajongókat, vagyis fordítva. Az kérdéses, hogy mekkora az átfedés az RTL műsorai és a TV2-s trashreality között, és ha nő a nézettség (tippünk szerint fog), akkor az új nézők az RTL-ről jönnek-e vagy más csatornákról szivárognak át.
A Barátok közt múlt heti, 23 százalékos átlag közönségarányának csökkenése viszont azt jelzi, lehet, el lehet hozni a nézőket a konkurenciától is: az Éjjel-nappal Budapest sem 25 százalékos közönségaránnyal nyitott annak idején, hanem a premier 21 százaléka után lezuhant 15 körülre - mire az RTL azonnal másik sávba pakolta, és azóta töretlen a sikere.
Forrás: Nielsen közönségmérés