Mind a forgalma, mind a bevétele nőtt 2014-ben az Axel Springer médiakonszernnek, írja az MTI. Több mint három milliárd eurós bevétellel zárta az előző évet a cég, a 8,4 százalékkal nagyobb értékesítési árbevétel mellett 507 millió euró, 11,6 százalékkal magasabb EBITDA eredményt ért el, a nettó nyeresége pedig egyharmadával, 235 millió euróra emelkedett.
A növekedést nagy részben az apróhirdetési üzletág fellendülésének köszönhetik, ami tavaly 35,2 százalékkal, 221 millió euróra nőtt. Ennek ellenére Frankfurtban négy százalékkal gyengültek az Axel Springer-részvények.
A vezetőség 2015-ben nem vár drasztikus emelkedést a forgalomban, viszont kifejezetten magas nyereségre számítanak. Ezzel együtt az Axel Springer idén betéti részvénytársasággá alakul, ez erősíti a Springer család jogkörét a vállalkozáson belül és nagyobb tőkebevonásra ad lehetőséget.
Az Axel Springer tavaly fuzionált a Ringier kiadóval, és olyan médiafelületek tartoznak alá, mint a Kiskegyed, a Glamour vagy Blikk, bár utóbbinál most épp óriási változások vannak, miután megváltak a szerkesztőség több tagjától. Korábban a Nemzeti Sport, a Világgazdaság és a Népszabadság is a médiakonszern része volt, de a fúzió után ezt a portfóliót eladták a Vienna Capital Partners médiacégnek.