Index Vakbarát Hírportál

Keleti nyitás: már a grúzok is menőbbek nálunk

2015. március 18., szerda 17:08

Itthon egyik tévéadó sem vállalta be élő adásban a nőket sújtó erőszak elleni kampányt, a grúzok viszont megcsinálták.

A legnézettebb grúz tv csatorna műsorvezetőjét nőnapon élő adásban alázták a végletekig. A bántalmazás egy nők elleni erőszakot elítélő kampány része volt, így a stúdióban jelen lévő négy nőt előre felkészítették, hogyan reagáljanak majd az agresszióra. A jelenet természetesen előre megrendezett volt, de ezt a nézők nem tudták. A televíziós csatorna a nők elleni erőszakra szerette volna felhívni az figyelmet az akcióval.

A nők bántalmazása ellen a Saatchi & Saatchi reklámügynökség budapesti irodája dolgozott ki egy kampányt, társadalmi ügynek tekintik ugyanis, hogy felhívják a figyelmet a nőket érő erőszakra. A Saatchi & Saatchi ügynökség alapítója egyébként Nigella Lawson angol sztárséf férje, Charles Saatchi, akitől azért vált el, mert többször bántalmazta, sőt egy fotósorozat szerint egyszer nyilvánosan is fojtogatta.

A Saatchi & Saatchi most kidolgozott koncepciója szerint, egy férfi szerkesztő élő adásban egyszer csak elkezd kiabálni a műsorvezetőnővel, és verbálisan bántalmazza, megalázza. A jelenet maximálisan alkalmas arra, hogy felhívja a figyelmet az ügy fontosságára, itthon azonban mégsem vállalta be a kampányt egyik tévés csatorna sem.

Úgy tudjuk, a reklámügynökség tárgyalt a kereskedelmi csatornákkal, de arra hivatkoztak, hogy félnek, hogy ártana a csatorna jó hírének a kampány. Annak ellenére, hogy a Saatchinak pontosan kidolgozott koncepciója volt arra nézve, hogyan lehetne a sajtót beavatni a dologba.

Végül nem sikerült meggyőzni egyik itthoni tévétársaságot sem, így a Saatchi & Saatchi a nemzetközi hálózaton próbálkozott, és a grúz, Rustavi2 televíziós csatorna nőnapi élő adásban vállalta be az akciót. Az incidens után a műsor folytatódott a probléma taglalásával, ahol kiemelték, hogy a látott verbális erőszak valójában a fizikai erőszak előszobája, mégis túl sok ember néz félre, ha ilyet lát.

Az itthoni adóknak egyébként valószínűleg nem volt igaza, hiszen a kampány jó reklámnak bizonyult a csatorna számára, pár nap alatt a legtöbbet megosztott anyag lett. „Bevállalni ezt a kampányt nem merészség volt, hanem kötelesség. Nem nézhetünk félre, ha erőszakot látunk. Minden másodpercben, minden percben ott van: halljuk a falak mögött, szembe jön velünk minden nap. Bíznunk kell benne, hogy egy napon többé nem így lesz. És kötelességünk, hogy erre mindenki figyelmét felhívjuk, akiét csak lehet” – nyilatkozta Baia Dvalishvili, a filmben látott televíziós házigazda és színész.

Tóth Andrea a Saatchi & Saatchi itthoni kreatív igazgatója szerint Magyarországon a családon belüli erőszak gyakran követel emberéletet is, mégis nagyon keveset foglalkozunk a témával. Úgy véli, hogy kiemelten hasznos lett volna a kampányt itthon megvalósítani.

Rovatok