Index Vakbarát Hírportál

Éden-botrány: a TV2 elismeri hibáját, és elnézést kér

2015. április 29., szerda 16:21

A TV2 lefolytatta belső vizsgálatát az Éden Hotel 45. epizódjával kapcsolatban. A vizsgálat kitért mind a produkció gyártása során felmerülő részletek átvizsgálására, valamint az elkészült felvételek adásba kerülésének folyamatait is érintette.

A kérdéses jelenet felvételére 2014. december 28-án került sor. Az előírt munkafolyamatok szerint az éjszakai jeleneteket a gyártó cég rögzítette és felügyelte. Az eseményekről a szabályoknak megfelelően riportot készítettek a TV2 helyszínen tartózkodó kollégáinak. Sem a gyártó cég, jelen esetben a Paprika Latino, sem a TV2 kollégái nem jártak el kellő érzékenységgel, amikor a kérdéses helyzetet látták és értékelték.

Nem tartották erkölcsileg aggályosnak, így nem történt meg az ilyenkor elvárható eszkaláció.

Az adások összeállítására két héttel adásba kerülés előtt kerül sor, ennek az anyagnak a szerkesztése április 10-én kezdődött meg, az adáskész anyag átadása április 20-án történt meg. Mind a szerkesztés, mind az adáskész epizód összeállítása a gyártó cég feladata és felelőssége.  A TV2 képernyőjére kerülő adások technikai és tartalmi ellenőrzése, valamint átvétele már a csatorna kreatív osztályának hatásköre és felelőssége .

A vizsgálat megállapította, hogy e terület munkatársai jelen esetben szintén nem megfelelő körültekintéssel jártak el, amikor adásba szerkesztették és így képernyőre engedték a kérdéses jelenetet tartalmazó epizódot.

A terület vezetőjét és a tartalom átvételéért felelős szerkesztőjét a mai napon a TV2 vezetősége írásbeli figyelmeztetésben részesítette.

A TV2 tudatában van a valóságshow-k megosztó és olykor szélsőséges tartalmi sajátosságaival, valamint az erre a show-ra kifejezetten jellemző taktikai elemek, párbeszédek és aktivitások megfelelő érzékenység nélküli bemutatásának veszélyeivel.

A TV2 kijelenti, hogy kész műsorpolitikájának felülbírálására, és mérlegeli, hogy a jövőben indít-e hasonló jellegű valóság show-t.

A TV2 elismeri hibáját, amiért ezúton is elnézést kér.

Ha önt vagy ismerősét, rokonát erőszak éri a kapcsolatában, vagy ha valakiről úgy véli, emberkereskedelem áldozata lett, akkor hívja az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálatot, ami belföldről minden hálózaton keresztül ingyenes: 06-80-20-55-20

Rovatok