Index Vakbarát Hírportál

Éden-botrány: a Vodafone felfüggeszti a hirdetéseit a TV2-nél

2015. április 29., szerda 12:32

Sajtóközleményben jelentette be a Vodafone, hogy az Éden Hotel múlt pénteki adásában történtek miatt felfüggeszti a hirdetéseit a TV2-n. A Vodafone Magyarország tiltakozik az április 24-i adásban látottak és a TV2 ügyhöz való hozzáállása miatt is. A telekommunikációs cég a közleményben azt is írja, hogy

elfogadhatatlannak tartják, amiért a csatorna nem nyújtott azonnal segítséget a bántalmazott nőnek.

A vállalat kiemeli, hogy több százmilliós nagyságrendben hirdetnek a TV2-nél, és felelősségüknek érzik, hogy megszólaljanak. A vállalat etikai kódexére hivatkozva ezért

egészen addig, ameddig a csatorna transzparens módon le nem folytatja a belső vizsgálatot, és nem garantálja, hogy a jövőben a női jogokat maximálisan tiszteletben tartja, és betartja az ezzel kapcsolatos etikai normákat és törvényeket. A Vodafone egyébként társadalmi felelősségvállalás programjában üzemeltet egy vészhívó rendszert, amellyel a bántalmazott nők segítséget tudnak hívni. 

A Vodafone „a TV2 több százmilliós nagyságrendű hirdetőjeként” hivatkozik magára a közleményben, úgyhogy a szankciónak komoly következményei lehetnek a TV2 költségvetésére nézve. Maga az Éden Hotel egyébként sincs túl jó helyzetben, az eleve alacsony nézettség a pénteki rész óta tovább csökkent, hétfő este már csak a kereskedelmi célcsoport 9 százaléka nézte, és a játék is értelmetlen, hiszen ki kellett volna zárni egy játékost. Egészen biztosnak látszik, hogy az Éden Hotel, amit az első két évad alapján az egyik legjobb magyar realityműsornak tartott a szakma és a közönség is, a történtek után valószínűleg örökre lehúzhatja a rolót nálunk.     

Ha önt vagy ismerősét, rokonát erőszak éri a kapcsolatában, vagy ha valakiről úgy véli, emberkereskedelem áldozata lett, akkor hívja az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálatot, ami belföldről minden hálózaton keresztül ingyenes: 06-80-20-55-20

Rovatok