A Marketing&Média immáron nyolcadik alkalommal állította össze a Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban című listáját, amire az iparág legbefolyásosabb alakjai kerülhettek fel egy szakmai zsűri válogatása és három kritérium súlyozott értékelése, majd a pontszámok összesítése után. A tavalyi állapothoz képest jól átalakult az élmezőny, az idén legbefolyásosabbnak választott Vidus Gabriella, az RTL Magyarország kereskedelmi igazgatója tavaly csak hatodik volt, a 2008 óta folyamatosan első Dirk Gerkens (az RTL Klub tavaly leváltott vezérigazgatója) nem is került fel a listára.
Furcsa, hogy Gerkens nem került be az első 50-be, hiszen március 10-én váltották le, így a tavalyi év teljesítményét értékelő listán igencsak helye lett volna. Persze valahol érthető a döntés, hiszen kényelmetlen lett volna az előző vezért a legbefolyásosabbnak értékelni, amikor már nem is foglalkozik a céggel. A díjkiosztóhoz állófogadás és kis műsor dukált, utóbbit Andreas Rudas, az RTL közép-európai regionális alelnöke, egyben a magyar leányvállalat felügyelő bizottságának elnöke nyitotta egy magyar nyelvű beszéddel, amiben azt mondta, hogy nem változik az RTL Klub Híradójának hangvétele, és (a szavaiból mi úgy vettük ki, hogy bármit is szivárogtatnak Lázár Jánosék) nem kötöttek különalkut a Fidesszel.
Rudas azt is bejelentette, hogy az RTL Magyarország következő vezetője a jelenlegi menedzsment egyik tagja lesz - a végeredmény ismeretében vaskos meglepetés lenne, ha nem Vidus Gabriella lenne az. A szakma az RTL-től kiszivárgott pletykák alapján eddig is őt tartotta a legesélyesebbnek, illetve Kolosi Péter programigazgatót, aki egyébként szintén bekerült az első tízbe, az ötödik helyen, míg Rudas a hetediken végzett. Az első tíz helyezett mindegyike kapott egy kisfilmet, amiben igyekeztek lazának mutatkozni, ez volt akinek sikerült, például a 8. helyezett Christopher Mattheisennek, a Magyar Telekom vezérének, aki gitározva poénkodott a miniinterjú alatt.
Az első tízbe három új szereplő került be, az ötvenes rangsorba pedig tíz. A Top 50-ben a médiavállalatok aránya 58 százalékos volt, a média- és reklámügynökségek 24 százalékban vannak jelen, a telekommunikációs vállalatokat 8 százalék képviselte. Vidus Gabriella mögött a Ringier Axel Springer vezérigazgatója, Bayer József lett a második, ezzel két helyet javított a tavalyi helyezéséhez képest, a harmadik helyre pedig Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója futott be - ő tavaly még nem szerepelt a rangsorban.
Az egyik legnagyobbat Simon Zsolt, a TV2 társtulajdonos-ügyvezető igazgatója bukta, hiszen a harmadik helyről a tizedikre esett vissza. A TV2-s szereplők száma viszont növekedett, Yvonne Dederick társtulajdonos-ügyvezető igazgató és Csikesz Erika értékesítési igazgató is bekerült a Top 50-be. Habony Árpád, a Modern Media Group vezetője újoncként debütált a negyedik helyen, a tavalyi második Simicska Lajos a kilencedik helyre zuhant vissza a miniszterelnökkel folytatott hajtépés után.
Az első tíz helyezett: