Rupert Murdoch ausztrál médiamogul vállalkozása, a 21st Century Fox megvette a National Geographic című magazint - írja az MTI.
Helyesebben: a már korábban is fennálló partnerséget bővítik ki egy 725 millió dolláros megállapodással, amelynek keretében a 21st Century Fox 73 százalékos részesedést szerzett a National Geographic Partners médiatársaságban. Ide tartozik a magazin, több kábelcsatorna, közösségi média és digitális felületek is.
A jellegzetes sárga keretes címlappal megjelenő magazin mögött már 127 éves történelem áll, 1888-as alapítása óta a National Geographic közhasznú alapon működött, a jövőben azonban a publikációk nyereségorientáltan készülnek.
Ausztrál milliomos, aki a '60-as években vette meg Nagy-Britannia két legismertebb bulvárlapját, a The Sun-t és a News of the World-öt. Az utóbbit azonban a 2011-ben be kellett zárnia, miután lehallgatási botrányba keveredett: a versenytársai kiderítették róla, hogy a sztárok és a sportolók mellett a terrortámadások túlélőit is lehallgatták, hogy a telefonjaikból exkluzív információkhoz juthassanak.
A The Sun című bulvárlap év elején azzal került be a hírekbe, hogy 40 év után bejelentették: nem fognak többé meztelen nőket tenni a Page 3 rovatba, aztán végül mégis folytatták a régi hagyományt. A Page 3 mindig is gyakori célpontja a kritikáknak, sokan szexizmussal vádolják a szerkesztőket és Murdoch-ot.
A Foxot Rupert Murdoch és családja irányítja, ami sokaknak nem tetszik a National Geographic olvaósi közül. A médiamágnás többször tett klímaváltozást tagadó kijelentéseket, ezért sokan kritizálják a NatGeo mostani döntését. Az igazsághoz viszont az is hozzátartozik, hogy a Fox gyakorlati irányítását már átadta egyik fiának a médiamágnás, James és felesége pedig, bár konzervatívok, értik a klímaváltozást.