Index Vakbarát Hírportál

Megvan a közmédia reklámértékesítője

2015. november 5., csütörtök 12:15

Megszületett az eredmény az MTVA reklámértékesítési tenderén. A közmédia televíziós, rádiós és online reklámfelületeinek értékesítésére közbeszerzési eljáráson a Média Services Company Magyarországgal (MSC) kötött szerződést – írja a Kreatív.

A megállapodástól az MTVA azt várja, hogy pénzügyileg hatékonyabb működés mellett, az elmúlt években indított új csatornák és új márkák révén folyamatosan növekedjen a reklámbevétel. Az így befolyó összeget állítólag a tartalomszolgáltatás fejlesztésére fogják költeni.

A győztes Média Services Company Magyarország a Hamu és Gyémánt kiadó tulajdonában van.

"A most aláírt szerződéssel a megerősödő magyar közmédia reklámbevételeinek folyamatos növelése a cél. Erre a közvetlen pénzügyi érdekeltség miatt a korábbi gyakorlathoz képest jobb megoldást jelent a most versenyben kiválasztott, értékesítési ügynöki munkát végző piaci szereplő bevonása.

A most megkötött szerződés létrejöttével az MTVA-ban szervezeti és személyi változások várhatók, mert az új partner belépésével az MTVA Kereskedőház részlegének fenntartása a jelenlegi formájában okafogyottá válik" - írta közleményében az MTVA. A változás tehát értelmezésünk szerint újabb elbocsátásokat jelenthet.

Az ebben az egészben a legérdekesebb, hogy a tenderen nemcsak a Simicska Lajoshoz köthető Inter Media Group indult el (ami ráadásul meg is támadta a még tavaly decemberben kiírt eljárást), hanem a TV2 Csoport is, ami viszont a napokban kötött stratégiai együttműködésinek mondott megállapodást az Atmediával, a piac egyik legnagyobb, tévés hirdetésekkel foglalkozó cégével (itt a honlapjuk, elég nagy a portfóliójuk).

 A hamarosan hivatalosan is Andy Vajna érdekeltségébe kerülő tévé reklámcége helyett egy másik olyan vállat nyert, amit csak nagyon nehezen lehetne nem kormányközelinek nevezni: a Média Services Company tulajdonosai közül Csetényi Csaba Rogán Antal (jó) szomszédja, aki kilenc trafik-koncessziót is megkapott, és a bevándorlásellenes kampányt is vitték a 300 milliós közbeszerzési pályázaton, sőt, üzlettársával, Krskó Tiborral együtt a HG360 nevű cégükön keresztül ők az egyik nyertesei a Nemzeti Kommunikációs Hivatal 25 milliárdos, kommunikációs tenderének.

Ügyes.

Rovatok