2015. november 23., hétfő 14:08
Óránként átlagosan 8 márkanév volt beazonosítható az első félévben az RTL Klub és a TV2 műsorában – írja a Marketing & Média Online. A Nemzeti Média- és hírközlési Hatóság elemzése 54 műsorszám 5138 adásában 16 251 termékmegjelenítést talált, melyek az RTL Klubnál 1063, a TV2-nél pedig 1094 márkához kapcsolódtak.
A tanulmány, amiben fél év alatt az RTL Klub 3254 műsorszámát, a TV2-nek pedig 1884 műsorszámát elemezték, ilyen érdekességekkel szolgált:
- a legtöbb, 393 termékmegjelenítést április 11-én, szombaton regisztrálta az NMHH az RTL Klubon,
- a TV2 április 12-én, vasárnap állította fel a saját rekordját 270 kereskedelmi közleménnyel,
- a termékmegjelenítés leginkább a szombatokra és a vasárnapokra volt jellemző,
- az első félévben 1864 márkát azonosítottak be, ezeknek viszont a 30 százaléka csak egyetlen alkalommal került képernyőre,
- 41 olyan márka volt, amely 100-200 alkalommal tűnt fel a képernyőn,
- a rekorder a Nescafé 281 felbukkanással,
- a második a Nike 262 darab termékmegjelenítéssel,
- a kertévék harmadik nagy kedvence pedig az Adidas volt, 240 előfordulással.