Egy friss amerikai kutatás szerint az Egyesült Államok lakosságának 15 százaléka már megszüntette a tévés előfizetését, írja a Hollywood Reporter. Ennél is durvább, hogy kilenc százalékuknál soha nem volt bekötve a kábeltévé. Ez azt jelenti, hogy a lakosság 24 százaléka már nem igényli a kábeltévét, vagyis a teljes populáció majdnem negyede, ami már komoly gazdasági hatással lehet a szórakoztatóiparra.
Az előfizetést lemondók vagy a kábelt be sem kötők
A helyzet leginkább a 18-29-es korosztályban drámai, a tévézést feladóknak a 19 százalékát adják ki és 16 százalékát azoknak, akik már be sem kötötték a csatornákat.
A Disney vagy a Viacom már arra figyelmeztet, hogy az eddigi fejlődést hamarosan megállhat, sőt, erős zuhanás várható. Az első számú amerikai kábeles sportcsatornának számító ESPN-t például 7 millióan mondták le két év alatt.
Az egyre erősödő tévéellenességet már a tőzsde is megérzi, a Disney és a Viacom figyelmeztetése óta drasztikusan csökkent a kábelcsatornák értéke. A
esett vissza a tőzsdén azóta. A kábeltévézés népszerűségének csökkenésében az is közrejátszhat, hogy sokan külön netet sem kötnek be otthonra, hanem a telefonos előfizetésükhöz kapott internetet használják. A kábeltévézéstől távol maradó 24 százalékba tartozó emberek 70 százalékának van okostelefonja, de csak 54 százaléknak van otthoni internetelőfizetése, 25 százalékuk pedig kizárólag okostelefonon fogyaszt kontentet.