Index Vakbarát Hírportál

Megviselte a reklámipart a reklámadó

2016. március 3., csütörtök 08:58

Az Evolution 2016 konferencián ismertette a 2015-ös reklámköltési adatokat a Magyar Reklámszövetség. A 2015-ös teljes reklámtorta 194,37 milliárd forintra emelkedett a 2014-es 189,05 milliárd forintról, amely 2,81%-os növekedést jelent –írja a Kreatív. Míg 2014-ben 7,77 %-kal növekedtek a reklámköltések, tavaly már csak 3 %-kal, de ez azt mutatja, hogy valamennyi növekedés megfigyelhető. Legnagyobb mértékben a mozis és az internetes reklámköltések növekedtek, a sajtóban viszont közel 7 százalékkal csökkentek.

Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke így fogalmazott. „Bár a piac kezd magára találni, de a módosított, egységes 5,3 százalékos reklámadó csaknem teljes mértékben ellenpontozza a reklámipari növekedést. a televízió tartja a pozícióját a reklámtortában, és az idén erős verseny várható a tévés piacon. Egyértelműen látszik, hogy kiszámítható, a piacot támogató szabályozásra van szükség ahhoz, hogy a reklámipar, mint a gazdaság hajtómotorja, hatékonyan és megfelelő súllyal tudja betölteni szerepét.”

Mint a konferencián elmondták: már Magyarországon is a digitális a reklámpiac legnagyobb szelete, számszerűen most először haladja meg az 50 milliárdos szintet (14%-os növekedéssel 56 milliárd forintosra bővült), és kiegyenlítődött a belföldi és globális szereplők súlya.

A konferencián elhangzott, hogy nincsenek veszélyben a nyomtatott sajtótermékek, eladott példányszámuk nem csökken, és az olvasók ebben a környezeteben értékelik legjobban a hirdetéseket. Ennek ellenére a sajtóban megjelent hirdetések némileg csökkentek az adatok szerint. Szintén visszaestek a rádiós reklámköltések.

Rovatok