Thuróczy Szabolcs kilenc magyar aranyérmet tippel Rióban. Ott fekszik egy pokrócon a II. János Pál pápa téren, ebéd után fetreng a fűben, körülötte fiatalabb színészek, meg mi, újságírók, és hallgatjuk, ahogy az HBO-s Aranyélet második évadáról beszél. Vagyis inkább beszélne.
Egy négynapos akciójelenet forgatásának a kellős közepén vagyunk, végignéztük azt, ahogy rohan a Népszínház utca szomszédságában, és atlétában egy AK–47-es gépfegyverrel lövöldöz a levegőbe. A főszereplők azzal szoktak hülyéskedni egymás között, hogy ő a nyíregyházi Bruce Willis (ebben a koordináta-rendszerben Anger Zsolt a szegedi Robert Redford, Olasz Renátó pedig a tiszavasvári James Dean). Azután megtippeli a riói aranyérmeket. Szerinte egy meglepetés biztosan lesz, sportlövők vagy ilyesmik.
Szóval két napja forog már az Aranyélet második évadának egyik akciójelenete, itt főleg azon van a hangsúly, hogy az egyik. Ugyanis az HBO sorozata ugyanúgy folytatódik, mint a meglepően sikeres dolgok szoktak folytatódni a szórakoztatóiparban vagy a nagy mozifilmeknél: még nagyobb, még súlyosabb, még több. Már a gyártás szintjén is: több szereplő, nagyobb stáb, több helyszín. És több akciójelenet is – ha szigorúan vesszük, akkor az első évadban egy nagy volt, a nyitóepizód autós üldözése.
Amit most meg tudtam nézni a második évadból, az egy autós üldözés vége, és egy gyalogos üldözés kezdete volt, úgy, hogy közben a szereplők egymást próbálják kilyuggatni a Bezerédi utcában. Van, aki AK–47-essel, van, aki aranypisztollyal.
Nagyon sokat nem tudok arról, hogy pontosan mi fog történni a második évadban, és arra a kevésre is béklyót rakott egy titoktartási szerződés. Azt már tudjuk, hogy az új részt a bíróságon kezdia Miklósi család. Hogy pontosan miért, azt nem tudjuk, hisz az első évad végén megjelenő rendőrautó bárkiért jöhetett.
Az új évadban lesznek visszaemlékezések a kilencvenes évekre, ezekben a jelenetekben fog szerepelni új színészként Fehér László és ifj . Vidnyánszky Attila. Az tuti, hogy Hollós (Anger Zsolt) is visszatér a pixisbe. És az is biztos, hogy egyrészt Miklósi Márk sokkal pengébben fog öltözni, és elhagyja az első évad kapucnis pulcsijait, másrészt pedig valami hatalmas galibába fog keveredni többféle bűnszervezettel is. Ami azért, lássuk be, annyira nem meglepő.
Aki volt már forgatáson, akár statisztaként, akár szakmunkásként, akár csak bámészkodóként, az tudja, hogy ezeknek a nagy része ácsorgásból áll. Ez egy nagy stábnál tényleg úgy hat, mintha mindenki csak lődörögne, de valójában mindenki folyamatos készenlétben van arra az esetre, ha szükség lenne rá. Amikor viszont nem próba van, vagy felvétel, akkor az Aranyélet színészei együtt lógnak, az új arcok a régiekkel. Feltéve, hogy nem éppen Dyga Zsombor rendezőt nézik, aki úgy magyarázza el az akciójelenet ritmusát, hogy a karja szabályosan kígyóvá változik. Egy kígyóvá, ami próbálja arcon marni azt, akihez éppen beszél, ahogy ritmusosan és vehemensen magyarázza, hogy ki honnan fog érkezni, hány lövést fog leadni, kinek mikor kell összeesnie, és ki hogyan menekül meg.
A második évad nyolc részét is Dyga Zsombor és Mátyássy Áron rendezi. Áront láttuk korábban, a tököli reptéren készült fel egy másik akciójelenetre, szóval most ő sem panaszkodhat, hogy Zsombor elhappolta előle a lehetőséget. Zsombort egyébként nem lehet dobozos kóla nélkül látni a forgatáson (a legenda szerint nem is hajlandó mást inni), és úgy is viselkedik, mintha intravénásan fogyasztaná. Lehet, hogy ezért, vagy lehet, hogy egy új vizuális biblia miatt az a hír járja a forgatáson, hogy a második évad szinte teljesen szakít az első stílusával, és sokkal több kézikamera és kameramozgás lesz benne, szemben az előző évad rideg, néha kicsit már túlságosan kiszámított képi világával.
De hogy ez tényleg hogyan fog kinézni, azt ősszel tudjuk meg – akkor érkezik ugyanis a sorozat második évada az HBO-ra.