A Central Médiacsoport kivásárolja a Hearst Magazine International ötven százalékos részesedését a közösen tulajdonolt Hearst Central Kft-ből, írja a Kreatív. A Central Média ezzel kizárólagos tulajdont szerez a cégben, a Cosmopolitan és az Elle kizárólagos licenszkiadója lesz a magyar piacon. A Kreatív információi szerint a tranzakció még idén lezárul.
A Cosmopolitan főszerkesztője, Sabján Johanna elmondta, hogy a tulajdonosváltás nem gyakorol majd hatást a szerkesztőségi folyamatokra. "Ugyanakkor a jövőben még intenzívebben tudjuk használni a kiadói szinergiákat, hogy az olvasók igényeinek megfelelően, a nemzetközi tudásanyagot alapul véve készítsük a nyomtatott és digitális tartalmakat" – tette hozzá a lap főszerkesztője, amely jövőre lesz húsz éve jelen a haza piacon.
Az Elle magyar kiadása közben öt címlapfotóból álló, interaktív címlappal ünnepli megjelenésének tizenötödik évfordulóját, amelyen Palvin Barbara lesz látható. Liptai Lívia főszerkesztő elmondta, hogy a jövőben nagyobb hangsúlyt helyeznek a digitális kiterjesztésekre.
"A Central büszke arra, hogy továbbra is ezen nemzetközi márkák kiadója Magyarországon és olyan meghatározó médiacégek licenszmagazinjai tartoznak hozzá, mint az amerikai Hearst és National Geographic, valamint a francia Lagardere Active és Marie Claire Group. Hosszú távon tervezünk ezekkel a világszínvonalú magazinokkal, és az a célunk, hogy a meglévő erős nyomtatott kiadásokat továbbfejlesszük digitális területen és izgalmas márkakiterjesztésekkel egészítsük ki" – mondta Lipták Tímea, a Central Média magazinüzletág-igazgatója.
A Centrál 2014-ben vásárolta meg a kivonuló Sanoma magyarországi leányvállalatát, a Sanoma Media Budapest Zrt.-t, portfóliójában pedig olyan ismeretterjesztő és életstílus-magazinok szerepelnek, mint a NatGeo, a Nők lapja és a Marie Claire.