Index Vakbarát Hírportál

Drágán hirdetik a semmit a kormánybarát sajtóban

2016. november 29., kedd 08:43

Az MVM Zrt. valami homályos startup-programot hirdet alkalmanként kétmillió forintért abban a Magyar Időkben, amit a legvadabb becslések szerint sem olvasnak 20 000-nál többen. Mondjuk az olvasottság nem lényeg, a lapot az állami hirdetések tartják el.

A Népszava szerette volna megtudni, mégis miért kell alkalmanként több mint kétmillió forintot a kormányközeli Magyar Időknek adni azért az egyoldalas reklámért cserébe, ami egy, egyelőre csak papíron létező startup-programot hirdet. Az állami villamosművek (MVM Zrt.) nem válaszolt a kérdésre. Erről a hirdetésről van szó:

Nem ez az első és vélhetően nem is az utolsó MVM-reklám a 80 százalékban állami reklámköltésből finanszírozott lapban, ahol az egyoldalas hirdetések listaára 2 400 000 forint, (plusz az egyéb költségek).  Az állami cég a lap egyik legnagyobb hirdetője egyébként. A hirdetésben látható mvmedison.hu oldalon egyelőre semmi nincs, egy hírlevélre lehet feliratkozni, amit a Népszava lelkiismeretesen meg is tett, de nem kapott vissza semmit. Az MVM arra a kérdésükre, hogy miért pont a nem auditált, becslések szerint 5000-es példányszámmal bíró kormányközeli lapban hirdetnek, nem válaszolt semmit.

Nem ez az egyetlen, egész oldalas, állami hirdetés a Magyar Időkben, ami, ha a Népszabadság beszántása kapcsán kormányoldalról oly előszeretettel előrángatott "piaci verseny van" indokot nézzük, egy életképtelen sajtótermék, az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. is lelkesen hirdet benne - egy csináld magad pályázatot, ami környezettudatosságra nevel. Ezzel kapcsolatban azt kérdezték az MVM-től, hogy miért pont a Magyar Időket választották, illetve azt, hogy hányan jelentkeztek a pályázatra. Választ erre sem kaptak.

Az Átlátszó ezzel párhuzamosan a Magyar Idők és a dettó kormánybarát, szintén ötezres példányszámúra saccolt Magyar Hírlap mellékleteként kiadott, lakossági tájékoztatóként aposztrofált Paks2-reklámfüzetet nyomába eredt. A füzet maga 1,5 millió, a terjesztés 1,2 millió forintba került, tudta meg a portál Vastagbőr nevű blogja. A reklámokat a hagyományoknak megfelelően az Egyesült Reklám Konzorcium, azaz Rogán Antal szomszédjának, Csetényi Csabának két cége, az Affiliate Network Kft. és a Network360 Kft. szállította, az állami reklámtenderek Messije.

A reklámköltések kérdése az Együtt politikusait is érdekelte, kérdésükre Rogán Antal propagandaminisztériuma a jól bevált elmúltnyolcévvel válaszolt. 

Rovatok