X-Faktor, Barátok közt és Gasztroangyal. Ezek azok a műsorok, amik az Ipsos felmérése szerint a legnépszerűbbek a külföldön élő magyarok körében. A közvélemény-kutató cég a MEME megbízásából azt vizsgálta, hogy milyen a Németországban és Nagy-Britanniában élő magyarok média- és telekommunikációs eszközhasználata, illetve miért költöztek el az országból.
Azt állapították meg, hogy a legtöbben munkavállalási okokból költöztek ki. A külhoni magyarok körében a tévézés, a rádióhallgatás és a lapolvasás élesen visszaesett, a hozzáférés korlátai, a nyelvismeret hiánya és a megváltozott életvitel miatt.
A külföldön élők 60 százaléka azonban rendszeresen követi a hazai eseményeket, az itthon készült audiovizuális tartalmakra viszont sokkal kevésbé kíváncsiak. A célcsoport negyede egyáltalán nem néz magyar műsorokat.
Akik viszont néznek magyar műsorokat, azok körében a legtöbben az X-Faktort, a Barátok köztöt és a Gasztroangyalt keresik. Az RTL Most, a TV2.hu, illetve a Médiaklikk használata körükben messze elmarad a YouTube vagy a Netflix mögött.