Index Vakbarát Hírportál

A Kossuth és a Sláger FM a legnépszerűbb rádiók

2017. március 30., csütörtök 10:41

A felnőtt lakosok körében országosan a Kossuth és a Petőfi rádió a leghallgatottabb, míg Budapesten a Sláger FM, derült ki az Inspira Media Research márciusi országos rádióhallgatottsági kutatásából. Az egykori Class FM hallgatóinak legnagyobb része időközben átpártolt más adókhoz; a folyamat legnagyobb nyertese a Kossuth, a Petőfi és a Sláger FM. 

Az Inspira Media Research legfrissebb márciusi országos hallgatottsági kutatása a 18 év feletti lakosok körében a teljes rádiós piacra kiterjedt, beleértve az országos és a regionális adókat is.

A magyar rádiós piacon az NMHH engedélye alapján csak a közmédia adói - Kossuth, Petőfi, Bartók és Dankó – rendelkeznek országos lefedettséggel, ezért nem meglepő, hogy ezek érik el a legtöbb embert.

Ez alapján a teljes, 18 év feletti 8,2 millió lakos körében az Radio Sales House portfóliójába tartozó közmédia két országos adója, a Kossuth és a Petőfi érte el a legnagyobb hallgatottságot, a Kossuth Rádió 20,1 százalékos, a Petőfi Rádió 19,8 százalékos napi eléréssel. Országosan a harmadik leghallgatottabb rádió a Music FM 7,5 százalékkal, míg a Rádió1 csoport 6,9 százalékot ért el. A kereskedelmi szempontból fontos 18-49-es korcsoportban a hallgatottsági sorrend: Petőfi Rádió 20,5 százalék, Kossuth Rádió 9,9 százalék, és a harmadik leghallgatottabb a Music FM 9,8 százalékos napi eléréssel. 

Az Inspira mérése alapján az látszik, hogy a Class FM korábbi hallgatói az egyetlen országos kereskedelmi adó megszűnése után jó részt új adókat választottak: az országos rádióadók közül a Kossuth és a Petőfi, Budapesten a Sláger FM, a megyeszékhelyeken pedig a helyi rádiók váltak a folyamat nyertesévé.A regionális rádiók között napi elérés tekintetében továbbra is a helyi adók a leghallgatottabbak a 18-59-es korcsoportban. 

Budapesten a 18 év feletti korcsoportban a leghallgatottabb rádió a Sláger FM,

amelynek napi elérése 18,2 százalék, a második leghallgatottabb a Kossuth Rádió 17,5 százalékos eléréssel, a harmadik leghallgatottabb adó pedig a Music FM, amelynek napi elérése a korcsoportban 16,2 százalék. 

Az Inspira Media Research rádióhallgatottsági mérése valamint a TNS-Hoffmann 2016-os közönségmérése alapján a rádióhallgatók száma folyamatosan növekszik, a 2014-es 5,5 millió fő 10 százalékkal bővült 2016-ra. A teljes rádiós piac egy hét alatt a felnőttek között 7,2 millió főt ér el, és a 18-39 éves korcsoport 93,5 százaléka hallgat rendszeresen valamilyen rádióadót. A napi átlagos rádióhallgatás a legutóbbi TNS-Hoffman adat alapján, Magyarországon 3,5 óra. 

2017 elején indult el a legnagyobb rádiós portfóliót értékesítő Radio Sales House Kft. (RSH), amely az Inspira Media Research országos rádió hallgatottsági kutatása alapján a portfoliójával naponta 3,7 millió hallgatót, hetente pedig 4,9 millió hallgatót ér el. Az RSH a kizárólagos értékesítője az összes hazai országos rádió reklámfelületeinek, azaz az MTVA négy piacvezető adójának – Kossuth, Petőfi, Bartók, Dankó rádióknak. Az RSH portfóliójába tartozik az MTVA négy országos rádiója mellett a budapesti körzetű Sláger FM, és 59 regionális rádió.

Rovatok