Soha nem találnák ki a kedves olvasók, mire (is) költi az állami milliókat a Médiatanács: az Éjjel-nappal Budapest című RTL-műsor vizsgálatára, de nem csak snassz, házon belüli, leülünk-és-megnézzük módszerrel, hanem egy elemzés megrendelésével.
A komoly tanulmány címe
Az RTL Klubon látható sorozatból egyébként áprilisban vetítették az ezredik epizódot, azaz a néázői már jó ideje élnek veszélyesen, lehet fel kellene mérni, milyen problémákat okozott ÉNBP Lala vagy a fejőnőnek öltöztetett DJ Zsófi egy-egy megjegyzése a befogadó pszichéjében. A hatóság egyébként korábban több alkalommal is vizsgálta a műsorszámot, és a kábítószer-használat, a szexualitás, valamint az agresszivitás kifogásolható bemutatási módjai miatt hozott elmarasztaló határozatokat a műsor kapcsán.
A mostani tanulmány két megközelítésből mutatja be az Éjjel-nappal Budapest által képviselt aggályos jellemzőket:
A közvélemény-kutatásból kiderült, hogy a műsor közönségének 67 százalékát a nők teszik ki, és köztük is kiemelkedően magas az alapfokú iskolai végzettséggel rendelkezők száma, hiszen a rendszeres nézők 73 százalékát ők adják. A konstruált reality műfajba sorolt Éjjel-nappal Budapestben megjelenített életstílust a megkérdezettek túlnyomó többsége egyébként nem tartja elfogadhatónak: 83 százalékuk szerint amit látnak, az egyáltalán nem szolgálhat mintául a fiataloknak.
A nézők 90 százalékáról kiderült, hogy éles szemmel nézik a sorozatot, hiszen úgy vélik, hogy az abban bemutatott baráti és párkapcsolatokban nagyon sok probléma, konfliktus jelenik meg, általános meggyőződésük pedig, hogy az a mód, ahogyan a fiatalok a programbeli párkapcsolatokban a partnerükkel, szerelmükkel viselkednek, a mai fiatalság számára egyáltalán nem példaértékű. A nézők 59 százaléka szerint az alkotók túl nagy hangsúlyt helyeznek szexualitás bemutatására.