Az M-Meter Kantar Hoffmann (Kantar Hoffmann-Media Meter) végzi januártól állami pénzen a rádiós hallgatotságmérést, közölte a Médiapiac. A másik pályázó a feladatra az Inspira Media Research volt. A lap úgy tudja, nettó 687,5 millió forintért végzi el ezt a feladatot a cég úgy, hogy az Inspira 831,5 milliót ajánlott.
A Médiapiac azt is írja, hogy januártól a módszertan is változik: eddig úgy mérték a hallgatottságot, hogy telefonon felhívták a kutatás résztvevőit, hogy mit hallgattak előző nap, jövőre viszont ezt három hónapig kiegészíti, majd teljesen felváltja az úgynevezett naplós módszer, azaz a hallgatóknak egy naplóba kell regisztrálniuk az adatokat.
A 24.hu szerint a mostani döntés kedvező lehet Andy Vajna számára, hiszen a Kantar Hoffmann-Media Meter konzorciuma – mely mostanáig piaci megrendelésre végezte a mérést – az elmúlt időszakban rendre jóval nagyobb hallgatottságot mért a Rádió 1-nek, mint az Inspira. A méréseket eddig a rádiók finanszírozták.