Ryan Kelly kapta idén a rendkívüli hírképekért járó fotós Pulitzer-díjat, a fent látható fotóért. Akkor készült a kép, amikor egy férfi a tömegbe hajtott a Charlottesville-i fehér felsőbbrendűséget hirdető felvonulás ellen szervezett demonstráción.
Kelly pont elkapta az ütközés első pillanatát, azt a kaotikus jelenetet, amikor emberek repülnek szét a levegőben. Az ilyen képekhez a fotós lélekjelenléte mellett mindig kell egy nagy adag szerencse is: Kellyék, egy közeli utcában parkolt le a szerkesztőjével, és amikor ketten a tüntetés helyszíne felé sétáltak, a szerkesztő beugrott egy boltba üdítőért. Kelly nem várta meg, hanem tovább sétált az úton, és ezen múlt, hogy pont elkapta a jelentet. Mire Wesley Hester, az újságíró kiszaladt az üdítőkkel, Kelly már mozdulatlanul bámulta a sokkoló fotót a kamerája kijelzőjén.
Először el sem tudták dönteni, mihez kezdjenek a képpel. Érezték, hogy nagyon fontos pillanatot kaptak el, de nem voltak benne biztosak, hogy az ilyen erőszakot le kell-e közölni. Végül az utóbbi mellett döntöttek, a kép pedig pillanatok alatt bejárta az egész világot a gázolás hírével.
Külön érdekes a kép történetében, hogy ez volt a fotós utolsó képe a lapnál, ahol dolgozott. Nem az eset után mondott fel, hanem épp aznap töltötte az utolsó munkanapját. Otthagyta az újságírást, hogy egy helyi kézműves söröket gyártó cég közösségi médiás megjelenésein dolgozzon, mert lényegesen jobbak a munkakörülmények, az anyagi megbecsülés, és legalább minden nap ingyen sörözhet - írta a Poynter, miután Kellyvel beszélgettek a távozásáról. Felmondott azóta a lapnál az a szerkesztő is, aki Kelly-t kísérte. Ő egy helyi egyetem szóvivője lett, szintén praktikus okok miatt.
Kelly épp Amsterdamból tartott hazafelé repülővel, ahol a World Press Photo díjkiosztóján vett részt a hétvégén, amikor a landolás után megtudta, hogy a Pulitzer-díjat is ő nyerte hétfőn. Arra a kérdésre, hogy visszatérne-e a sajtóba, miután megnyerte a két legrangosabb fotóriporteri elismerést, határozott nemmel válaszolt.