Az Átlátszó két adatigénylést nyújtott be, hogy megtudja, mégis, mennyi pénzt költött az állami propagandagépezet 2018 február elejétől az április 8-i választásokig, mert ugye az nyilvánvaló volt, hogy elég sokat. Nos, lehet túl sokat is, mert az Átlátszóról képesek voltak 26 400 forintot legombolni a dokumentumokét (de most komolyan, a pitlákerség non plus ultrája, azt hiszik, nem fizetik ki? Akkor meg ? Ennyiből Rogánnal fel sem száll a helikopter.)
A Rogán Antal működtette Miniszterelnöki Kabinetiroda adatai szerint a kormány február 1-je és április 8-a között, azaz 67 nap alatt nettó 6,9 milliárd forintot költött hirdetésekre. Úgy szórták a napi 100 millió forintokat (meg az aprót), mintha nem lenne holnap. A költés téma szerinti megoszlása tanulságos, de meglepőnek azárt nem mondanánk:
Az Átlátszó arra jutott, hogy markáns irányváltás következett be a korábbi időszakokhoz képest, hiszen látványosan visszaszorult a közterületi hirdetések (óriásplakátok, citylightok) aránya, viszont nagyon megnőtt a tv-reklámok száma. Szintén érdekes, hogy egy Magno Studio kft nevű médiacég 3,8 milliárd forintnyi megrendelést kapott a reklámok legyártására, ami elég jelentős összeg, egy olyan cég esetében meg pláne, amiről annyit lehet tudni, hogy
Ami az elköltött 6,9 milliárd megoszlását illeti, meglepetésre elég kevés pénz jutott a korábbi nagy kedvenceknek és jó elvtársaknak:
A Magno Studio szerepe akkor értékelődik fel, amikor az Átlátszó megnézte, hol került képernyőre a nekik juttatott 3,8 milliárd forint: hát a TV2-n.
A február 1. és március 12. közötti eredménykommunikációs kampányra 2,85 milliárd forintot költöttek. Ezért vettek 2467 darab 1 perces reklámspotot a családi adókedvezményről, a CSOK változásairól, az elektronikus adóbevallásról, és a vándortáborokról a TV2 csatornáin. Március 23. és április 6. között a téli rezsicsökkentés reklámozására költöttek 920 millió forintot, ebből 900 tv-spot jött ki a TV2-nél. (via)