A felröppenő sajtóértesülések, a megalapozatlan sajtócikkek és a Radio Sales House e héten megjelent sajtóközleményére reagálva a hatóság kijelenti, hogy az újonnan indított rádióhallgatottság-mérés szakmailag megbízható, hazánkban eddig nem, de külföldön használatos módszertana megalapozott
- így reagált a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság azokra a hírekre, melyek szerint az NMHH által kijelölt cég, az M-Meter Kantar Hoffmann (Kantar Hoffmann-Media Meter) manipulálhatja a rádiós hallgatottsági adatokat. Ami a legérdekesebb az egészben, hogy ezzel a Mészáros Lőrinchez köthető Radio Sales House állt elő, mely egyrészt nagyon jó viszonyt ápol azzal a másik hallgatottságot (is) mérő céggel, amelyik nem nyert az állami tenderen, másrészt meg a teljes rádiós állami reklámköltés felett diszponál.
A Radio Sales House konkrét anomáliákat hozott fel, többek között azt, hogy a közzétett adatokban a Rádió 1 Szolnoknak 2018. január és 2018. március között 5 ezer fős közönsége, illetve 7 százalékos elérése volt a 15 éves és annál idősebb hallgatók között, miközben 2018. április 26-án este 7-ig meg sem kezdte az adását. Az ügy részleteiről ebben a cikkben írtunk hosszabban.
A NMHH friss közleménye szerint "megtörténik, hogy az új módszertanú mérés az eddigi mérési módszertan adataival nem megegyező eredményekre jut, és ez néhány vizsgált rádiót kellemetlenül érint vagy csalódást okoz, amely természetes reakció lehet egy piaci szereplő részéről. Ugyanígy természetes reakció az is, hogy a kétkedők ellenőrizni kívánják a mérést, mint ahogy így van ez új kutatási eredmények, újszerű megoldások, alkalmazások esetében is minden alkalommal, más iparági szektorban is.
A rádióhallgatottsági mérésekben résztvevő valamennyi szakember ugyanakkor minden igyekezetével azon dolgozik, hogy szakmailag kifogástalan eredményeket közöljenek. Az NMHH ennek érdekében minőségbiztosítási lépcsőt is beépített a mérési adatok publikálása előtt. A Radio Sales House tehát azt a módszertant bírálja, amelynek kialakításában maga is részt vett".
Ezután hat pontban, hosszan részletezve ismertetik az új módszertant, és reagálnak a Radio Sales House által felvetett problémákra. (Ezeket itt lehet elolvasni.) Az M-Meter Kantar Hoffmann egyébként 2020-ig végezheti a rádiók hallgatottságméréseit.