Index Vakbarát Hírportál

Tízből kilencszer lenyomja az RTL híradója a TV2-ét

2018. július 4., szerda 13:16

A 18-49-es korcsoportban a 2018-as év első hat hónapjában az esték 91%-án nyert az RTL Klub hírműsora a TV2 Tények-jével szemben, áll az RTL Magyarország közleményében.

A 2018-as év első hat hónapjában havi és heti szinten is az RTL Híradót választották legtöbben a kereskedelmileg legfontosabb, 18-49 éves korosztályból az esti – 18 órakor kezdődő – hírműsorok közül, írja a közlemény. Napi bontásban az idei első félévben a 181 napból az RTL Híradó 164, a TV2-es Tények csak 17 napon nyert az esti híradójával (ez a megnyert esték számát százalékosan kifejezve 91% az RTL Klub javára).

Ha nem csak a 18-49-es korosztályt nézzük, akkor kétharmados az RTL fölénye: a teljes lakosságban a napok 68%-án nyert az RTL hírműsora a Tényekkel szemben. Az RTL Híradó 123 napon, a Tények 58 napon volt nézettebb.

Csatornaszinten az év első hat hónapjában is az RTL Klub lett a piacvezető a 18-49-es korcsoportban mind a főműsoridő, mind a teljes nap tekintetében. A csatorna főműsoridős összesített közönségaránya 13%, a TV2-é pedig csak 10,4%-ot ért el, teljes napon az RTL Klub 9,6%-on zárt a konkurens 7,9%-ával szemben.

A portfóliók összehasonlításában is az RTL Magyarország végzett az első helyen. A 18-49-es korcsoport első féléves adatainak összesítéséből az látszik: az RTL Magyarország főműsoridős nézettsége 27,4% volt, míg a versenytárs itt csak 23,1%-ot ért el. A teljes napot vizsgálva az RTL Magyarország 23%-ot ért el, míg a TV2 Csoport 20,9%-ot – írja az RTL Magyarország.

Ne maradjon le semmiről!

Rovatok