A G7 cikke szerint csak 2018-ban a magyar állam több mint 50 milliárd forintot költött el kommunikációra. Ráadásul mindezt a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon (NKOH) keresztül tették, amelyet 2015-ben pont azért hoztak létre, hogy csökkentsék az állami kommunikációra elköltött adópénzeket.
A cikkből az is kiderül, hogy hiába biztosítottak 75 milliárdos keretet az NKOH-nak, ezt sikerült másfél év alatt elkölteni, majd fél év alatt újabb 39 milliárd forintot.
A kommunikációra szánt pénzek 40 százaléka, vagyis 19 milliárd forint kizárólag a kormány kék plakátos kampányára ment el.
Csak összehasonlításképpen: a fehérvári Videoton-stadion 14,4 milliárd forintba került.
A G7 gyűjtése szerint az állami kommunikációs költésből leginkább a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda vette ki a részét, a teljes költés közel 38 százaléka köthető ehhez a minisztériumhoz. A második legnagyobb kommunikációs költekező a Magyar Turisztikai ügynökség, de nagy mennyiségben költöttek a Magyar Fejlesztési Bank, az Emberi Erőforrások Minisztériuma, az Államadósság Kezelő Központ és az MVM kommunikációjára is.
Van pár egészen érdekes költés is 2018-ból:
A legszebb az egészben, hogy ezeket az óriási pénzeket a Fidesz gyakorlatilag egyetlenegy emberen, a kormánypárthoz szorosan kötődő Balásy Gyulán (New Land, Lounge Design) keresztül költötte el az állam.
Az 50 milliárdos kommunikációs költés 95,7 százaléka egyetlenegy embernél landolt.
A pénzből jutott még Kuna Tibornak (3,99%) és Csetényi Csabának (0,28%) is.