Az RTL Magyarország vezérigazgatója, Vidus Gabriella a ma reggeli sajtóeseményen nemcsak a terjesztési díj emeléséről beszélt, hanem az állami reklámköltésről és a cég valós bevételéről is.
Ami a reklámköltést illeti, a kormány tavaly decembere óta hirdet az RTL-en, és öt hónap alatt 800 millió forint értékben kerültek hirdetések a piacvezető kertévére.
Vidus Gabriella szerint az ezt megelőző négy évben nem azért nem voltak állami hirdetések az RTL-en, mert nem kértek belőlük, hanem azért, mert senki nem kereste meg őket velük. Az első ilyen hirdetés a Családok éve-kampány volt, ami a teljes magyar sajtó figyelmét elkerülte, és csak akkor figyeltek/figyeltünk fel rájuk, amikor már a második futott. Az Index kérdésere Vidus Gabriella kijelentette, hogy a kampányok befogadásáról nem Luxemburgban, hanem Budapesten döntöttek, megjelenésük pedig nem azt jelenti, hogy az RTL közeledne a NER-hez.
Az RTL nem eladó, nem is állnak érte sorba. A kampányokat nem válogatás nélkül fogadjuk be, egyet idén is visszadobtunk.
A másik, amit a vezérigazgató helyre kívánt tenni, az a kormánysajtóban hétvégén megjelent, lejárató jellegű információ, miszerint "hatalmasat bukott az RTL", ami az Origóról indulva az M1 Híradóig minden fontosnak tartott NER/KESMA felületet bejárt. Vidus Gabriella a Média1 kérdésére elmondta, hogy