Az Axios több top hírigazgatótól úgy tudja, hogy az amerikai média már előre számol azzal, hogy a nézők kezdik unni a Donald Trump elnökről szóló híradásokat. Ez azért is érdekes információ, mert az amerikai sajtófelületek Trump elnöki kampánya óta gyakorlatilag mindenről beszámoltak vele kapcsolatban, legyen szó a váratlan bejelentéseiről, szélsőséges Twitter-bejegyzéseiről vagy a kiszámíthatatlan viselkedéséről.
Az Axios úgy tudja, hogy az amerikai médiafogyasztók egyszerűen belefáradtak a rengeteg Trump-híradásba.
A hírigazgatók szerint úgy általában csökkent az érdeklődés a politikai tartalmak iránt, helyette nagyobb figyelem irányul a technológiai és világgazdasági hírekre.
Ez többek között annak is köszönhető, hogy 2016-hoz képest a 2020-as választásra nincs igazán szupersztár elnökjelöltje a baloldalnak, és mindent elmond a demokraták jelenlegi helyzetéről, hogy jó ideje a legnagyobb médiaérdeklődést az oldalukon az az Alexandria Ocasio-Cortez váltja ki, aki nem is indul az elnöki székért. A többi induló (például Joe Biden, Beto O'Rourke, Bernie Sanders, stb.) pedig túlságosan megosztja a figyelmet.
Az internetes forgalmat vizsgáló Parse.ly szerint a digitális kereslet a Trumppal kapcsolatos tartalmakért 29%-kal csökkent az elnöksége első hat hónapjában, illetve az elmúlt 6 hónapban is. Ehhez még az is hozzájön, hogy múlt hónapban Trump tweetjeire már csak fele annyian reagáltak Twitteren, mint a beiktatása után.
Ezen kívül más jelek is arra utalnak, hogy a Trumppal kapcsolatos tartalmak iránti érdeklődés folyamatosan csökken:
Ez a jelenség azért is nagyon érdekes, mert a média ellen évek óta valóságos hadjáratot vezető Trump elnöksége éppen a tradicionális médiafelületeknek jött jól, hiszen a vele kapcsolatos hírek sokkal több olvasót hoztak, mint az elnöki kampánya előtti időszak.