A Bloomberg információi szerint a streaming-szolgáltató szeretne kidolgozni egy ún. ösztönző programot a filmkészítők számára. Az a terv, hogy plusz pénzt kapnának akkor, ha elérnek egy adott nézőszámot, illetve jutalom járna a nagyobb díjak után is. A Netflix így próbálja kicsit megerősíteni a helyzetét a streaming piacon, ahol egyre több és egyre nagyobb szereplők jelennek meg, lásd például a Disney-t.
A nagy hollywoodi stúdióknak számos olyan anyagi eszköz áll a rendelkezésére, ami a Netflixnek nem, például fel tudják ajánlani a jegyeladásokból származó bevétel egy részét. Sok filmes azért nem fordított hátat a szolgáltatónak, mert a több nagy mozihálózat sem volt hajlandó játszani a Netflix saját gyártású filmjeit, hiszen az on-demand szolgáltatások rosszat tesznek az ő bizniszüknek.
A nézettségi adatokon alapuló bónusz azért is lesz érdekes, mert a Netflix nem ad ki információkat arról, hogy egy filmre vagy sorozatra mennyien kíváncsiak, de azért néha bedobnak egy-egy számot. A Bird Boxra a premier után első négy hétben 45 millió felhasználó volt kíváncsi, Adam Sandler és Jennifer Anniston közös filmjét, a Murder Misteryt pedig a bemutató utáni első három napban 30,9 millió háztartásban nézték meg.