Többek között Judd Apatow (40 és annyi), Peyton Reed (A hangya) és Brad Bird (A hihetetlen család 1-2.) is kikelt a Netflix tervezett újítása ellen, ami lehetőséget adna a nézőnek arra, hogy megváltoztassa a lejátszás sebességét, írja a Variety.
Azaz, ha a néző unatkozik, akkor mondjuk beállíthatja másfeles, vagy kétszeres sebességre is a sorozatot vagy filmet, hogy még jobban pörögjön. A módszer már elterjedt olyan formátumoknál, mint a podcastok vagy a hangoskönyvek, illetve Youtube-on is lehet használni.
A rendezők főleg Twitteren fakadtak ki az eljárásra, Apatow szerint "a forgalmazók nem választhatják meg azt, hogyan mutatják be a tartalmat", ezzel ugyanis megtörne a bizalom, és nem tolerálnák azok, akik a tartalmat előállítják. A 40 éves szűz rendezője szerint inkább azt kellene beleírni a szerződésekbe, ha valaki belemegy ebbe.
Peyton Reed szerint ez egy "borzalmas ötlet", és minden egyes rendező, akit ő ismer, harcolni fog ellene.
Brad Bird nem érti, hogy a Netflix az egyik kezével miért támogatja és finanszírozza a filmkészítők elképzeléseit, a másik kézzel pedig miért teszi tönkre ezeknek a filmeknek a bemutatását. Bird szerint ez egy újabb vágás lenne a mozizás amúgy is éppen kivérző testén.
Ugyan nem rendező, de megszólalt Aaron Paul, aki pont nemrég főszerepelt a Netflixre készült egész estés Breaking Bad-filmben. Paul szerint egészen biztosan nem fogja a Netflix ezt a lehetőséget bevezetni, mert ezzel tönkretennék mások művészetét, a cég pedig jobb ennél szerinte.
A Netflix is reagált a kifakadásokra, egyelőre még csak tesztelik a szolgáltatást, és akárcsak a többi tesztnél, nem biztos, hogy végleges opció lesz. A szolgáltató folyamatosan vezet be olyan fejlesztéseket, amivel hatékonyabbá lehet tenni a tartalomfogyasztását, ilyen a stáblista átugrása a sorozatoknál, vagy amikor a végefőcím kis ablakban folytatódik egy film vagy egy sorozat esetében, és szinte azonnal indul a következő rész.
Ugyan lineáris médiáról van szó, de a 2010-es években elterjedt, hogy a régi sorozatokat, a Seinfeldet, a Jóbarátokat vagy az I Love Lucy-t az amerikai tévécsatornák nagyjából 9 százalékkal gyorsítva adják le, hogy több reklámidőt lehessen bepasszírozni a szünetekbe.