Egyre több híresség tiltakozik amiatt, mert az idei Oscar díjkiosztó tévés közvetítése alatt sugárzott reklámok közül kitiltották a Frida Mom nevű cég hirdetését. A Frida Mom olyan termékekkel foglalkozik, amelyek megkönnyítik a nők számára a szülés utáni, gyermekágyas időszakot, például a gátseb kezelésére, a fájdalmak enyhítésére szolgáló készítményekkel, párnákkal, jégzsákokkal.
Az ominózus reklám is erről szólt: egy frissen szült anyát látunk, aki felébred az éjszaka közepén a gyereke sírására, és teste pont olyan, amilyen szülés után pár nappal egy női test. Vagyis nagy hasa van, a vérzés miatt betétet hord és iszonyú lassan tud csak kikászálódni az ágyból és eljutni a mosdóig, hogy enyhítse a fájdalmait, mielőtt ellátja a babát. "A szülés utáni felépülésnek nem kell ennyire nehéznek lennie" - jelenik meg a cég szlogenje, aztán pár termékük.
Az Oscart közvetítő ABC-nek ez már túl sok volt, pontosabban szerintük a hirdetés tartalma felkavaró, ezért nem engedték leadni az Oscar gála alatti reklámszünetekben. Chelsea Hirschhorn, a Frida Mom vezetője elmondta, hogy meglepte őket a döntés, mert ezzel a tévé a női higiéniai termékeket egy kategóriába sorolta a fegyverekkel, a szexualitással, a vallási és politikai témákkal, amelyeknek szintén nincs helye az Oscar gála reklámszüneteiben.
Azóta egyre több híresség jelezte, hogy felháborítónak tartja a döntést. Többek között Busy Philipps színésznő, Sarah Dussault író és fitnessguru és Ashley Graham modell és tévés műsorvezető közölte, hogy ideje lenne egy őszintébb párbeszédnek a női testről a médiában. Az ABC és a filmakadémia egyelőre nem reagált az üggyel kapcsolatos megkeresésekre.