A Netflix jegyzi a legtöbb, 59 millió letöltést a YouTube, az Amazon Prime és a Disney+ előtt 2020 első negyedévében, de a felhasználók a YouTube Kids streamingszolgáltatón töltötték el a legtöbb időt, írja az MTI. Az adatok azért különösen érdekesek, mert ebben már a koronavírus-járvány terjedése miatt a világ számos országában elrendelt iskolabezárások időszaka is benne van.
A YouTube-on ugyanebben az időszakban 110 millió dollárt költöttek a felhasználók, ami a legmagasabb ilyen bevételt jelenti globálisan a streamingszolgáltatók között – derül ki az Apptopia és a Braze elemzőcégek által kedden közzétett adatokból. Az iparági jelentés nem részletezi, hogy hány órát töltöttek a felhasználók a streamingszolgáltatások tartalmain, ám a YouTube Kidset sorolta első helyre és a Netflixet a másodikra. Maga a YouTube áll a harmadik helyen.
Az adatok szerint az Amazon.com játék streamingszolgáltatója, a Twitch szintén a legtöbbet letöltött mobilapplikációk között van globálisan, felhasználói mintegy 20 millió dollárt költöttek tartalmaira az első negyedévben.
A koronavírus-járvány és a korlátozó intézkedések nyomán világszerte mindennapossá vált otthoni munkavégzés az online játékok, streamingszolgáltatások és a kommunikáció fellendülését hozta, próbára téve a streamingszolgáltatók infrastruktúráját és szolgáltatásainak sebességét. A Zoom Video Communications szerda este jelentette be, hogy napi felhasználóinak száma több mint 200 millióra ugrott márciusban a múlt évi napi maximum 10 millióról. A videó streamingszolgáltatások használata a mobiltelefonokon 31 százalékkal növekedett márciusban a jelentés szerint.
Az Index minden héten összegyűjti a legérdekesebb néznivalókat a streamingszolgáltatók kínálatából, e heti válogatásunkat itt lehet megnézni.