A Tv2-t tavaly még az m1 is megelőzte, idén már szinte fej-fej mellett haladt az RTL Klubbal. A reklámozóknak fontos, 18 és 49 év közötti korosztályban néhány petráda pukkanásig a Tv2 be is érte konkurensét.
Évek óta az RTL Klub nyeri fölényesen az úgynevezett tűzijáték-tesztet, vagyis az augusztus 20-ai tűzijáték közvetítésének nézettségi versenyét. Ez a szűk fél óra azért olyan fontos az országos, földi sugárzású adók életében, mert mindhárom csatorna ugyanarról az eseményről tudósít, így az AGB Nielsen elektronikus nézettségi adataiból nem csak az derül ki, hogy ki nyert az ünnepi estét, de az is, hogy melyik márka, mennyit ér a nézők szemében. Hiszen nem a tűzijáték miatt kapcsolnak a Tv2-re, vagy az RTL Klubra, hanem mert azt az adót szeretik.
Idén, úgy tűnik sokat javított az eredményén a Tv2, sőt a két kereskedelmi csatorna szinte fej-fej mellett teljesített. Míg az MTV, ahol egyébként kommentár nélkül ment a tűzijáték, kicsit lemaradt a versenyben.
Tavalyelőtt összesen 3 349 491 néző látta a három csatorna közvetítését, tavaly ennél jóval többen, 4 339 152-en nézték az AGB Nielsen statisztikai adatai alapján tévén keresztül az eseményt. A különbség oka, hogy 2006-ban inkább a tragédia, mintsem a látványos petárdák vonzották az embereket, ráadásul a vihar miatt előbb az MTV, majd a Tv2, később az RTL Klub közvetítése is megszakadt, így a nézők egy része a szokásosnál többet kapcsolgatott, vagyis az egyes adók nézettségének összegzése valójában elég keveset mond el a tévénézők valós számáról.
Idén a három csatorna össznézettsége 3 704 204 fő volt. Ebből a Tv2-t 1 357 058-an, az RTL Klubot 1 506 544-en, az m1-et pedig 840 622-en választották, vagyis épen a hibahatáron túl, de nyert az RTL Klub. Ez pedig a Tv2 jelentős erősödésére utal, hiszen tavaly még az MTV is megelőzte a kereskedelmi csatornát.
A reklámozók szempontjából fontos 18 és 49 év közötti korosztályban is hasonlóan alakult a verseny: az RTL Klubot az éppen tévé előtt ülők 28,1 százaléka választotta, a Tv2-re 27,8 százalék kapcsolt, míg az m1-et csupán 11,5 százalék nézte. A statisztikai számításokkal generált adatsor alapján a Tv2 és az RTL Klub nézettsége a hibahatáron belül van, vagyis lehetetlen megmondani, hogy melyik adó nyert valójában, de ez kicsit megtévesztő, mivel a két adó tűzijáték közvetítése nem teljesen azonos időben kezdődött.
Ha az RTL Klub közvetítésének műsoridejét nézzük (ez kezdődött öt perccel hamarabb, és két perccel tovább is tartott, mint a Tv2-é), akkor az látszik, hogy ebben az intervallumban az RTL Klubot 35,3 százalék, a Tv2-t 28,8 százalék, míg az m1-et csupán 8,3 százalék nézte. Mindez arra utal, hogy sokan az információk, illetve Erős Antónia kedvéért az RTL Klubra kapcsoltak a korcsoportban, de egy részük később, a tűzijáték alatt visszatért az m1-re vagy éppen a Tv2-re.