Szerinted DiCaprio beülne bármikor is egy Fiat 500-as kabrióba? És ha elektromos lenne? És ha sofőr vezetné? Ahogy a Nagy Kékség elején Jacques és Enzo tolja a Topolinóban, porban, összeszorulva, vizesen, ám DiCaprio gazdag, mint az atom! Nem engedheti meg magának, hogy a sofőr mellé üljön, maximum mögé. De arra sincs ideje, hogy egyáltalán elgondolkozzon bármi ilyesmin. Hacsak nincs az a pénz, hogy elgondolkozzon rajta.
Néha a márkák nem igazán értik magukat. Itt van Leonardo DiCaprio, világsztár, Oscar-díjas színész, tényleg élvezet nézni a filmeken. Elért azon korhatár és testtömeg-index szint fölé, ami tökéletessé teszi bármelyik igazán gonosz, cinikus, szórakoztató és bölcs figura megformálására. Egy Brando-szintű színész lehetne, ha nem azzal foglalkozna, hogy a saját nevét márkaként a klímaváltozás segítségével polírozná. Ami persze egyelőre inkább mínuszos, mint komolyan vehető, hiszen hiába a nagy erőlködés, a sok magánrepülőgépezéssel teljesen hiteltelenítette azt a megálmodott „klímavédelmi nagykövet” szerepet, amibe szerette volna magát helyezni.
Szóval, ha valaki esetleg a klímaváltozást totál semmibe vevő márkakaraktert szeretne építeni, ami azzal akar a hírekbe kerülni, hogy a túlhasználat, a gazdaságtalan pazarlás, a kibocsátásnövelés értékeit magasztalva maga a sátán, annak kiváló választás DiCaprio, hiszen pont ő az, aki stimmelne egy ilyen karakterhez.
De a Fiatnál valaki összekeverte az emailcímeket, vagy rossz számot hívott, mindenesetre úgy alakult, hogy az amúgy szimpatikus, nagy hagyományokkal rendelkező márka, amit az évszázad olasz Buddenbrook háza, az Agnelli dinasztia alapított és vezetett sokáig, valahogy mégis beleszaladt ebbe az önlepofozásba.
A Topolino, a kisfiat, a Fiat 500-as legenda, éppúgy, mint a Vespa vagy a Mini Morris.
A háború után, a nincstelenségben megfogant kreativitás hozta létre az elérhető árú közlekedési eszközöket, az átlagember, a középosztály luxusát, a saját járművet. Annak a minimál életstílusnak a példaképe az ötszázas, amit ma is érvényesíthetnénk a klímaváltozás következményeként a fogyasztói szemléletváltásunkban.
Jó, nem tesszük, de ebben DiCaprio sem lesz a mintánk.
Történt ugyanis, hogy a Fiatnál már évek óta alkalmazzák DiCapriót, hogy reklámjaikban az autó mellé álljon, vezesse, miközben néha rávágunk a földgolyóra, a felhőkre, a tenger hullámzására, és olyan közhelyes állításokat hallgassunk Leo szájából, amit idézni sem érdemes.
Ezek után kijött a mostani 500-as tisztán elektromos változata, és a Fiatnál úgy gondolták, ez kifejezetten jól fog állni DiCapriónak. Azzal együtt, hogy DiCaprio neve a klímaváltozás ügyében egyre inkább negatív előjellel kerül szóba. Oké. A Fiat mint márka együtt száll alá DiCaprióval, mint hiteltelen klímavédővel.
De ennél a legutolsó reklámfilmnél végképp elgurult a gyógyszer.
Az egy dolog, hogy DiCaprióért sofőr érkezik a forgatás végére, a klisészerű luxuslakókocsi bejáratához. A sofőr kocsival érkezett – nem tudjuk, milyennel, de felmutatja a kulcsát. Valószínűleg valamilyen sztreccslimóval, azzal a három autóból hegesztett hosszú izével, amivel az Erzsébet hídról se tudnál lekanyarodni visszatolatás nélkül. Hát nem ez a kisember pompája, az biztos.
A Film, Amiben A Sofőr Hazaszállítja A Sztárt A Kimerítő Forgatási Nap Után:
Hősünk, Leo azonban a saját kulcsát vágja a sofőrhöz, aki meglepődik, hogy Leo kocsijával furikázza a S.Z.T.Á.R.-t. A kis piros ötszá' ott parkol a közelben, Leo le is kapcsolja a töltőről, és gombnyomással nyitja a tetőt, ami a sofőrt végül elcsábítja – legalább kabrió ez a kis frédibéni-járgány. És igen, Leo az anyósülésre ül, a rékaszekrénysor-testű sofőr meg vezet. Hazafelé a Luca Brasi-karakterű volánművész arra vetemedik, hogy a hosszabb úton vigye haza a művész urat.
Ez a történet így egészében nem csak semmitmondó, hiszen arról szól, hogy DiCaprio forgatás után hazamegy (ami ugye minden izgalomtól, problémától, drámától és katarzistól mentes), ráadásul több helyen is ellentmond a villanyautózás klímavédő motivációinak.
Az egy dolog, hogy minek DiCapriónak sofőr, ha nem akar feleslegesen sok kilométert beletenni a légkörbe (plusz utak: sofőr értejön, majd kirakás után visszatér kiinduló helyére), de a sofőr autóval jön érte, amit kénytelen Leo makacskodása miatt a helyszínen hagyni, azaz még azért is majd vissza kell jönni.
Persze az is kérdés, hogy Leónak valaki odahozta az ötszázast, vagy azzal jött reggel. Mert ha azzal jött, és ő vezetett, minek neki visszafelé sofőr? Alkoholt fogyasztott a forgatáson? Azt nagy valószínűséggel tudhatta előre, akkor minek jön autóval. Ha autóval jött, miért ivott. Ha autóval jött és ivott, miért nem az elektromos ötszázast hagyja ott (és hív egy takkert), hogy majd a következő napon hazavigye.
Teljes logisztikai zűrzavar. És a legvégén a hosszabb út: ha Leo annyira képben van a klímával kapcsolatban, akkor talán a kocsit is érdemes lenne minél hosszabb időn keresztül használni, de ez már tényleg tökmindegy.
Ez Pedig Az A Korábbi Film, Amiben Leonardo Szétaggódja Magát A Föld Nevű Bolygó És A Természeti Környezet Védelméről Filozofálva:
Szóval az a lényeg, hogy Posh Leo kitart az elektromos autózás mellett, mert már nincs időnk, hogy megvédjük a Földet. A streccslimóért meg majd visszamegy Luca Brasi alias Réka Szekrénysor, és rákenhetjük a Kis Ember Tudatlan És Felelőtlen Viselkedésére, hogy a fejünkre szakad a klíma és kipusztítja az emberiséget.
(Borítókép: YouTube/ New Fiat 500 | All-in ft. Leonardo Di Caprio)