Ha majd a marslakók egyszer végre tényleg meglátogatják a földet, akkor nem tudom, hogyan fogjuk elmagyarázni nekik, hogy mi az az Airbnb. De a karácsony fogalmának megosztása sem lesz sokkal könnyebb, és a kéményen keresztüli közlekedés racionalitását sem lesz egyszerű átadni.
Ha az Airbnb marslakóknak is szeretné árulni a szolgáltatásait, akkor az idei karácsonyi filmjével lehet, hogy nagyobb érdeklődést is el tudna érni körükben. Ha ugyanis a marslakók most először jöttek le a falvédőről – akarom mondani érkeztek meg a földre, akkor valószínűleg életükben nem jártak még hotelben.
És ebben az esetben el fogják hinni nekünk, hogy bizony hotelben megszállni az egyik legborzalmasabb dolog a földi életben: a hotelek csordultig teltek, a liftek tömöttek, a sorok a recepció előtt púpozottak, a hotel alkalmazottai ignoráns, impertinens emberek, a lobbyban levegőt is alig lehet kapni, a kulcskártya természetesen nem működik, és még folytathatnánk a sort, hogy mennyi baj van a hotelekkel.
Erről szól ugyanis az Airbnb karácsonyi reklámja: a karácsonykor zsúfolásig tömött hotelbe a Mikulás már be sem fér. Eleve nincs kémény, csak szellőzőnyílás, a forgóajtón nem lehet beférni a nagy puttonnyal, a lobbyban sorok, a liftben emberhegyek akadályozzák az ajándékosztást, a személyzetet hidegen hagyja a Mikulás szenvedése, a lépcsőházat elfoglalták a… nem is tudom, kik ezek, a „sötét lépcsőházakban ücsörgést kedvelő tömegek”, és a végén, amikor már majdnem célba jutna, a lakók a hotelszoba ajtaját belülről beláncolták…
Úgyhogy a hotelbe vinni karácsonyi ajándékot, az az Airbnb szerint no-go zóna. Ezzel szemben a Mikulás egy normális Airbnb-házban nyugodtan leteheti a puttonyát, és kipakolhatja az áruát, sőt a kéményen keresztül is kényelmesen távozhat.
Szép történet, a marslakók talán be is szopnák, kár, hogy mindenki másnak feltűnik az a hajánál fogva előrángatott erőltetett okoskodás, hogy az ajándékokat a Mikulás miért akarja mindenáron hotelekben meg Airbnb-szállásokon elhelyezni…
mert a karácsony helyszíne mégis inkább általában az otthon, még akkor is, ha valaki másnak az otthonába utazunk el karácsonyra.
Értjük azt, hogy miért kell tolni az Airbnb-szállás előnyeit a hotelekhez képest, de talán egy karácsonyi reklámfilmben a márka alapkoncepciójáról jobban is lehetett volna mesélni. Arról, hogy milyen megismerkedni más emberekkel, mit jelent ismerősöket, barátokat gyűjteni a világban, hogy egy Airbnb-vendéglátó sokkal valósabb ember, mint egy hotelalkalmazott, szóval lehetne erre ötletelni sokkal érdekesebb irányokban is, mint kizárólag egy erőltetett összehasonlításból fakadó erőltetett előnyökkel traktálni az egyébként fonalat vesztett nézőt.
Ha már szálláshely: karácsonyi filmjeibena Wyndham Hotels & Resorts egy olyan általánosan ismert jelenséget dolgoz fel, amellyel a néző erőlködés nélkül tud azonosulni. A film azt a szituációt járja körül, amikor a család már túl sok, és rájössz arra, hogy a karácsonyi együttlét után azért inkább elvonulnál pihenni egy tőlük távolabbi helyre: „maradj közel a családhoz, ezért inkább egy Wyndhamben szállj meg a közelben”.
(Borítókép: YouTube / Santastrophe / Airbnb)
Ha a Telstra idei karácsonyi reklámfilmjét is megnézné , ide kattintva megteheti.